Gå til innhold

Har vi misforstått narkotiske stoffers egenskaper?

26 stemmer

1. 1. Er du enig i denne uttalelse?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner dine synspunkter, og jeg ser fordeler og ulemper på begge sider. Det er en komplisert og omfattende debatt som muligens passer bedre å ta videre i politikk-delen av forumet. Jeg regner med den allerede finnes der. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den tråden finnes, og jeg anbefaler alle å overse den! :wee:

Edit: Overse som i å holde seg unna altså, ikke se over. Det er ikke akkurat møteplassen for saklig diskusjon, for å si det mildt.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Den tråden finnes, og jeg anbefaler alle å overse den! :wee:

Edit: Overse som i å holde seg unna altså, ikke se over. Det er ikke akkurat møteplassen for saklig diskusjon, for å si det mildt.

Ja, det ville jo fordre en deilig bias, ikke sant? Alle som holdt seg unne ville jo vært..... you deside,,,,

Lenke til kommentar

Mulig jeg er treig nå, men jeg ser ikke helt hva du mener. Jeg oppfordrer alle til å holde seg unna, uavhengig av deres ståsted.

Grunnen er enkel: Tråden (jeg snakker om cannabistråden, da det er den stort sett all legaliseringsdebatt foregår i) er flere hundre sider lang og er ferdig diskutert for lenge siden. Alle som virkelig er interessert har dermed vært gjennom det meste, og tråden er rimelig død.

Den gjennopplives jevnlig, hovedsakelig på to forskjellige måter:

1. En tilfeldig person er personlig fornærmet over at noen i det hele tatt kan diskutere saken, kaller alle tilhengere av legalisering for narkomane og trekker frem trumfkortet sitt: "Spør narkisene på plata/i Nygårdsparken/whatevs hva de begynte med. Hah!".

2. En annen tilfeldig person opplyser om at hasj er den gylne gral, kurerer kreft og det meste andre, og at vi er utsatt for en omfattende konspirasjon.

For all del, de som ønsker å ta debatten er hjertelig velkommen til det. De må bare regne med å måtte forholde seg til en del fra gruppe 1 og 2 nevnt over.

Dette er vel en avsporing av avsporingen over, forresten.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Mulig jeg er treig nå, men jeg ser ikke helt hva du mener. Jeg oppfordrer alle til å holde seg unna, uavhengig av deres ståsted.

Grunnen er enkel: Tråden (jeg snakker om cannabistråden, da det er den stort sett all legaliseringsdebatt foregår i) er flere hundre sider lang og er ferdig diskutert for lenge siden. Alle som virkelig er interessert har dermed vært gjennom det meste, og tråden er rimelig død.

Den gjennopplives jevnlig, hovedsakelig på to forskjellige måter:

1. En tilfeldig person er personlig fornærmet over at noen i det hele tatt kan diskutere saken, kaller alle tilhengere av legalisering for narkomane og trekker frem trumfkortet sitt: "Spør narkisene på plata/i Nygårdsparken/whatevs hva de begynte med. Hah!".

2. En annen tilfeldig person opplyser om at hasj er den gylne gral, kurerer kreft og det meste andre, og at vi er utsatt for en omfattende konspirasjon.

For all del, de som ønsker å ta debatten er hjertelig velkommen til det. De må bare regne med å måtte forholde seg til en del fra gruppe 1 og 2 nevnt over.

Dette er vel en avsporing av avsporingen over, forresten.

Litt vel kynisk. Den vil aldri bli ferdig debattert fordi det kommer nye folk av og til, og de gidder vel neppe lese en tråd som går over flere år og flere sider. De kommer for å slenge inn sin mening. At det er folk som orker å fortsette å diskutere får være opp til dem.

Hvis du leser den tråden du refererer til vil du se at det er folk som innrømmer at de har skiftet ståsted. Kanskje ikke så mange direkte pga. den tråden, men å ha debatt og forsøke å informere folk som er veldig uvitende og tror/har trodd på propagandaen de er blitt servert er veldig verdifullt arbeid, syns jeg.

Jeg trodde du mente tråden for legalisering av psykedeliske rusmidler, den er egentlig mer interessant, syns jeg. Det hadde vært morsomt om noen hadde gjenopplivet den.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Til generell informasjon:

Siden denne tråden er på vei til å spore av, så ber jeg om at all videre debatt som omhandler ren argumentasjon for og imot legalisering av narkotika tas i de tråder som er mer egnet for det.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...