vizzar Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA Corsair AX 860i, 860W PSU Intel® Core i7-3820 Processor Crucial DDR3 BallistiX Elite 16GB KIT Deluxe, Socket-2011 Noctua NH-D14 SE2011 CPU Kjøler In-Win H-Frame 1337 Edition Big Tower den starter i 2 sekunder så skrur den seg av, hatt den nå 1 år før dette skjedde Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hvilket hovedkort? Prøvd å resette BIOS? Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) , kommer meg ikke inn på biosen, skrur seg av med en gang, 2 sekunder eller noe ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011 Endret 6. mars 2014 av vizzar Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Se om du finner clr.cmos på hovedkortet, og trykk den inn Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 skjedde ikke stort, jeg holdt den inne, pc skrur seg av, holder seg av, slipper jeg den starter pc opp som vanlig, og skrur seg av 2 sekunder etterpå Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Kan du prøve med kun 1 minnebrikke, i slot 1? Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 med en rambrikke tenkte du på?, jeg er ikke den mest klupeste gjeller pc:) hehe Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) prøvde med en minnebrikke skjedde akkurat det samme Endret 6. mars 2014 av vizzar Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 1 RAM brikke jeg snakket om, ja Dersom det ikke funker, prøv RAM OK, dersom det ikke funker, fjern brikken og test med neste Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 okk, har driva å testa litt nå, men fant ikke ut særlig mye, skjedde ikke noe, prøvde med 1 begge ingen eller den andre , hehe, dram knappen skjedde det ikke noe. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Du har ikke fått flasha biosen med en feil? Kan være noen programmer som kommer med oppdatering av driver og bios. Fikk akuratt det samme på en laptop heldigvis var det recovery på biosen. Endret 6. mars 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 har ikke det trur jeg, var hos en kompis noen dager, så skulle jeg hjem, og satt opp pc osv alt funka fint, pluseligg, skrud den seg av, også lukter det litt svidd, etter det har den ikke funka Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) har ikke det trur jeg, var hos en kompis noen dager, så skulle jeg hjem, og satt opp pc osv alt funka fint, pluseligg, skrud den seg av, også lukter det litt svidd, etter det har den ikke funka Lukta litt svidd? tyder jo veldig dårlig. Vet du hvor da? Åssen strømforsyning har du da kansje den har tatt kvelden? Endret 6. mars 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 hehe lyder veldig dårlig, vet ikke helt hvor men rundt cpuen,trur jeg jeg, ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Pcen skal starte uten cpu prøv og ta den ut og se om den funger da? Får ikke bilde eller noe ,men alt sviver vist du skjønner! Endret 6. mars 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Pc starter nok ikke uten CPU, nei Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Pc starter nok ikke uten CPU, nei Det har jeg testet for en kamerat og kan bekrefte at den start og sviver. men selvfølgelig ikke noe mer en det. Lenke til kommentar
vizzar Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 tokk den ut, og den ville ikke starta, eller den stod på lys osv, men ikke "på" plugga den inn igjen skrudde på , samma skjer som alltid gjør, skrur seg av på av på av på Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det første jeg tenkte når du forkalrte situasjonen var at en komponent har kortsluttet. Når HKet gjør POST-sjekken, så vil den skru på og gå gjennom alle komponentene. Om nioe har kortslutning så vil det kunne utløse automatsikringen til en av railene til PSUen, og dermed skru av maskinen for å forhindre videre skade. At du sier du har luktet noe svidd var vel strengt talt et svært viktig poeng du burde delt med oss fra starten av! Det er jo svært vesentlig. Ta ALT ut av kabinettet, inkludert hovedkortet og PSUen. Du bør nå gå over hovedkortet (og eventuelt andre komponenter) for å se om du kan se eller lukte deg frem til hvor det kan ha skjedd noe (se etter svi-merker). Dette kan være lett og det kan være vanskelig. Snu gjerne på hovedkortet for å se om det er noen metalldeler/skruer etc.. som ligger på det. Når du har funnet den, så bør du se om noe virker skadet, ta eventuelt bilde av det. Finner du ingenting eller alt ser greit ut, så prøver du å starte med hovedkortet liggende på en vanlig borplate eller lignende (ikke metall). Du kobler da til kun det essensielle. Altså: PSU + Hovedkort + RAM + CPU + CPU-kjøler.(du starter så maskinen ved å kortslutte koblingen som du kobler start-knappen på kabinettet til. eller at du setter kabinettet ved siden av og kobler på knappen. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 tokk den ut, og den ville ikke starta, eller den stod på lys osv, men ikke "på" plugga den inn igjen skrudde på , samma skjer som alltid gjør, skrur seg av på av på av på Okey rart den fungert på amd jalle fall uten cpu alle viften og lys i hk skjermkort osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå