Gå til innhold

Spørsmål angående sivile stillinger i forsvaret

omnii

Anbefalte innlegg

På bakgrunn av min uvitenhet om sivile stillinger i forsvaret, har det dukket opp en del spørsmål.

1. Bærer man uniform ved en sivil stilling når man f.eks jobber på velferden?
2. Får man tilbud om leie av bolig i tilknytning til garnisonen?
3. Betaler man enn viss pris for f.eks å spise middag i messa?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. nei (altså, uten millitær uniform, arbeidsuniform kan forekomme som alle andre steder)

2. noe usikker, men vet disse først og fremst er for millitære.

3. Ja. er bare menige som skal ha gratis mat. Kan så klart være lokale ordninger, men i utgangspunktet ikke

Endret av aklla
Lenke til kommentar

På bakgrunn av min uvitenhet om sivile stillinger i forsvaret, har det dukket opp en del spørsmål.

1. Bærer man uniform ved en sivil stilling når man f.eks jobber på velferden?

2. Får man tilbud om leie av bolig i tilknytning til garnisonen?

3. Betaler man enn viss pris for f.eks å spise middag i messa?

På forhånd takk.

1. Det kommer helt an på stillingen. Jeg regner med at en sivil kokk går i kokkeklær når han er på jobb, men jeg tviler på at velferden har egen uniform for sivile ansatte.

2. De eneste boligene jeg har hørt om som har tilknytning til dette er befalsmesser, og (så vidt jeg vet) bor det kun militært personell.

3. Interne regler tipper jeg. Det kan godt hende at du får spise i messa for en viss pris.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

"Det kommer helt an på stillingen. Jeg regner med at en sivil kokk går i kokkeklær når han er på jobb, men jeg tviler på at velferden har egen uniform for sivile ansatte."

Når jeg skrev uniform, tenkte jeg militær uniform. Jeg mener å huske da jeg var i førstegangstjeneste at alle på velferden hadde militær bekledning. Prest og leger i forsvaret har jo også på seg militær uniform? Dette er vell også i utgangspunktet sivile stillinger?

Nå er det mulig jeg er på bærtur her...

Lenke til kommentar

Prester og leger er gjerne militært ansatt.

Det samme er de på velferden. Ikke se på hva du finner i det sivile og forvent at disse er sivilt ansatt. Det er ikke noe system på hvem er sivile og hvem som er militære ut fra stillingen. En lege kan være sivil, en annen militær...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags stilling på velferden tenker du på da? Alle stillinger på velferden er så vidt jeg vet militære stillinger, selv om de har en sivil karakter. Dvs. her på Rena har vi velferdsassistenter som er grenaderer bl.a i tillegg til vernepliktige, samme som idrettskontoret. Prester og leger er ansatt som feltprester og leger og vil jo dermed ha en uniform de også siden de beveger seg utenfor kirke og sykestue. De eneste sivile ansatte på velferden er som regel de som står i kantina.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Det kommer helt an på stillingen. Jeg regner med at en sivil kokk går i kokkeklær når han er på jobb, men jeg tviler på at velferden har egen uniform for sivile ansatte."

Når jeg skrev uniform, tenkte jeg militær uniform. Jeg mener å huske da jeg var i førstegangstjeneste at alle på velferden hadde militær bekledning. Prest og leger i forsvaret har jo også på seg militær uniform? Dette er vell også i utgangspunktet sivile stillinger?

Men de er ikke sivilt ansatt, og de får grad etter utdanning.

Lenke til kommentar

Hva med f.eks en slik type stilling?

http://forsvaret.no/aktuelt/ledige-stillinger/sivile-stillinger/Sider/Foerstekonsulent-kode-1408-–-sosial-og-velferdskonsulent.aspx

Lenke til kommentar

Hva med f.eks en slik type stilling?

http://forsvaret.no/aktuelt/ledige-stillinger/sivile-stillinger/Sider/Foerstekonsulent-kode-1408-–-sosial-og-velferdskonsulent.aspx

Denne ligger under sivile stillinger, dvs at du ikke blir å bruke militæruniform.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...