OPL Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Tror det var i 2012 jeg sa opp en forsikring, nå ramla det plutselig ned inkassovarsel i postkassa som jeg prøver å unnslippe. Finnes det noen lover som sier at alt utestående må varsles om når jeg sier opp en forsikring? Syns det er litt rart at de kommer med dette 2 år etter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Forsikringsselskapet har fortsatt krav på disse pengene, hvis det er det du lurer på. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Syns det er litt rart at de kommer med dette 2 år etter. jeg har vondt for å tro at du ikke har mottatt betalingsvarsel + purringer tidligere. Det er ihvertfall normal prosedyre før kravet blir oversendt til inkasso. 2 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Syns det er litt rart at de kommer med dette 2 år etter. jeg har vondt for å tro at du ikke har mottatt betalingsvarsel + purringer tidligere. Det er ihvertfall normal prosedyre før kravet blir oversendt til inkasso. Har ikke fått noe purring, skal sies at denne regningen var adressert til min gamle adresse men ble videresendt av posten. Min bror bor på den gamle adressen så han hadde jo gitt meg purringer hvis det hadde kommet. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Ok, men da har du jo fått varsel om utestående beløp etter at forsikringen er sagt opp. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Den vanlige foreldelsesfristen for å kreve inn beløp som nokon skulder er 3 år. Så dette er uansett innanfor foreldelsesfristen. 1 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Måtte også betale 10% renter på hele denne tiden Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det mest gunstige er å betale sine regninger før forfall, unngå purre og inkassogebyrer. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Det mest gunstige er å betale sine regninger før forfall, unngå purre og inkassogebyrer. Jeg viste jo ikke om dette engang, trodde jo alt var greit når jeg avbestilte forsikringen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Det mest gunstige er å betale sine regninger før forfall, unngå purre og inkassogebyrer. Jeg viste jo ikke om dette engang, trodde jo alt var greit når jeg avbestilte forsikringen. Ok, jeg misforstod litt. Men da er det nok rot med adresse og videresending. Forsikringsselskapet har garantert sendt ut betalingsvarsel med påfølgende purringer. Når de da ikke hørte fra deg så ble kravet overlatt til inkasso. Du må nok bare krype til korset og betale...før det påløper ytterligere gebyrer. Endret 6. mars 2014 av Bond007 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg viste jo ikke om dette engang, trodde jo alt var greit når jeg avbestilte forsikringen. Ikke for å strø salt i såret eller være belærende, men scenario må jo ha vært at du sa opp forsikringen etter forfallsdato, dvs. mens forsikringen var aktiv og du dermed skyldte penger? (som du burde skjønt?) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Syns det er litt rart at de kommer med dette 2 år etter. jeg har vondt for å tro at du ikke har mottatt betalingsvarsel + purringer tidligere. Det er ihvertfall normal prosedyre før kravet blir oversendt til inkasso. Har ikke fått noe purring, skal sies at denne regningen var adressert til min gamle adresse men ble videresendt av posten. Min bror bor på den gamle adressen så han hadde jo gitt meg purringer hvis det hadde kommet. Man skal melde ifra til forsikringsselskapet ved bytte av bostedsadresse. Og til Folkeregisteret. Ellers så kan det jo bli mye tull. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Syns det er litt rart at de kommer med dette 2 år etter. jeg har vondt for å tro at du ikke har mottatt betalingsvarsel + purringer tidligere. Det er ihvertfall normal prosedyre før kravet blir oversendt til inkasso. Har ikke fått noe purring, skal sies at denne regningen var adressert til min gamle adresse men ble videresendt av posten. Min bror bor på den gamle adressen så han hadde jo gitt meg purringer hvis det hadde kommet. Man skal melde ifra til forsikringsselskapet ved bytte av bostedsadresse. Og til Folkeregisteret. Ellers så kan det jo bli mye tull. Svarer på begge postene dine her: Jeg mener jeg betalte alle regingene jeg fikk når jeg sa opp forsikring er ganske nøye med dette, så jeg vet ikke hvordan jeg skulle skjønt at jeg skyldte penger. skjønner heller ikke hvorfor jeg skal melde flytting til et selskap jeg ikke er i lenger, så jeg er tydeligvis dum. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg mener jeg betalte alle regingene jeg fikk når jeg sa opp forsikring er ganske nøye med dette, så jeg vet ikke hvordan jeg skulle skjønt at jeg skyldte penger. Da kan du jo sjekke hvilken fra-til dato det gjelder. Mulig den regninga som du betalte i etterkant er for den ordinære forsikringsperioden, men så krever de nå f.eks. for oppsigelsetid(?) Eller de har ikke fått registrert med en gang at du sa opp forsikring? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hør med forsikringsselskapet hva regningen er for. De kan sikkert spesifisere, og hvis det er en feil så gir du dem muligheten til å rydde opp. Hvis du har betalt den så kan du sikkert finne igjen betalingen i nettbanken din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå