AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg har et problem som tar fra meg en god del livsutfoldelse. Jeg lever i et veldig godt og langvarig parforhold, som er bra på alle måter unntatt på det intime området. Jeg er rett og slett nødt til å leve ut min seksuelle side med andre enn min samboer om jeg i det hele tatt skal ha sex (vi har forsøkt alt, parterapi, utallige samtaler etc...) Men noe holder meg igjen. Jeg har en følelse av at det er galt, og den følelsen vil jeg bli kvitt. Jeg har for eksempel en venninne som jevnlig møter to menn for trekantsex mens mannen er hjemme og passer barna, og tror hun er på jobb. Hun har aldri angret, og ser ikke noe galt i det. Jeg klarer ennå ikke å tenke sånn, og tar gjerne i mot gode innspill og ideer. Går man til psykolog for å overvinne følelsen av å gjøre noe galt, og å ikke føle skam? Har noen klart å overvinne en slik følelse, og har tips å dele? Anonymous poster hash: e52ef...bee Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Liker du sex da? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hvilken sex har du skamfølelse etter? Eller har du skamfølelse av at du vurderer å ha sex med andre med (eller uten?) din samboers samtykke? Da føler du skam fordi du gjør noe du ikke ville at han skulle gjort. Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Trenger sex, som alle andre enn samboeren min. Men føler at det er galt å ha det med andre enn henne og angrer og skammer meg etter å ha gjort det. Og da fører det til at jeg må leve som munk.... Hvis jeg ble fri fra de følelsene kunne jeg ha vært utro uten å angre, for det ødelegger så mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg er rett og slett nødt til å leve ut min seksuelle side med andre enn min samboer om jeg i det hele tatt skal ha sex (vi har forsøkt alt, parterapi, utallige samtaler etc...) Men noe holder meg igjen. For meg er utroskap uaktuelt, bare tanken gir meg en god posjon deilig passende skamfølelse. Uansett problemer i parforholdet vil jeg enten løse dem eller leve med dem, alternativet er samlivsbrudd. Så gjør det slutt om du ikke kan leve uten å få tilfredstilt egne lyster. En kan ikke få både i pose og sekk her i verden. Bare rotter prøver. Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Forresten så var det jeg som postet det første innlegget. Ny her og skjønte ikke helt det med anonym og brukernavn. :-)) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Sånn du skriver dette virker det som om skammen du refererer til er knyttet spesifikt til din partner, i.o.m at du søker sex utenfor forholdet. Prøv å tenk litt igjennom hva som gjør at du tenker slik. Er du sikker på at du knytter skammen til riktige omstendigheter ? 1 Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det hadde vært mye enklere om jeg kunne ha hatt sex med andre uten å føle at det var noe galt i det. Mange er sånn. Jeg er ikke sånn, men prøver å komme dit...... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Folk som sier at "alt er bra på alle måter" lever i fornektelse. Og hvordan kan du vite at andre som puler rundt ikke føler skam? 2 Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg kjenner flere. Men uansett er poenget hva man kan gjøre for å overvinne det. Å være opptatt av trofasthet er en form for egoisme, men mitt problem er at jeg liksom legger bånd på meg selv uten å ønske det. Det er på innsiden på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Å være opptatt av trofasthet er en form for egoisme, ...Jaha... forklar gjerne! Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Nå byttes temaet her ... Å være opptatt av at partneren sin bare skal være sammen med deg er jo en selvopptatt ting? Det er noe ikke noe man mener for den andres beste? Det var uansett ikke temaet jeg trengte tips om. :-)) Og mitt problem er at jeg selv legger bånd på meg uten å ønske det. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan ha sex med samboeren din? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Grunnen til skam er nok en biologisk bekreftelse for deg om at å være utro er ikke greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Å være opptatt av at partneren sin bare skal være sammen med deg er jo en selvopptatt ting? Det er noe ikke noe man mener for den andres beste?Det må være det tåpeligste resonementet jeg har hørt denne uka. Ihvertfall så lenge du ikke har gitt full beskjed til dama om hva du holder på med og at det er greit for henne. Underlig logikk; Jeg burde kunne bruke alle pengene mine kun på meg selv også siden det må være selvopptatt ting av kona å mene vi skal bruke dem sammen. Tror nesten jeg blir hjemme fra jobben for sjefen er bare selvopptatt når han mener jeg burde møte opp. I grunn kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil siden det er selvopptatt av andre å mene at jeg ikke får lov. Endret 6. mars 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Å være opptatt av at partneren sin bare skal være sammen med deg er jo en selvopptatt ting? Det er noe ikke noe man mener for den andres beste?Det må være det tåpeligste resonementet jeg har hørt denne uka. Ihvertfall så lenge du ikke har gitt full beskjed til dama om hva du holder på med og at det er greit for henne. Underlig logikk; Jeg burde kunne bruke alle pengene mine kun på meg selv også siden det må være selvopptatt ting av kona å mene vi skal bruke dem sammen. Tror nesten jeg blir hjemme fra jobben for sjefen er bare selvopptatt når han mener jeg burde møte opp. I grunn kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil siden det er selvopptatt av andre å mene at jeg ikke får lov. Det var ikke dette temaet jeg tok opp til diskusjon. Det var bare en bisetning. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hva sånn cirka nøyaktig er det du er ute etter? Du sier, og jeg "siterer" :" Jeg har for eksempel en venninne som jevnlig møter to menn for trekantsex mens mannen er hjemme og passer barna, og tror hun er på jobb. Hun har aldri angret, og ser ikke noe galt i det. Jeg klarer ennå ikke å tenke sånn, og tar gjerne i mot gode innspill og ideer. ""jeg klarer ennå ikke å tenke sånn" ...... du vil ha hjelp/gode innspill/ideer til å tenke sånn?Dette må for det første, være noe av det dummeste av innlegg jeg har sett på diskusjon.no.For det andre, enkelt å greit, så er det slik at: Utroskap = IKKE ok.Om du absolutt vil knulle hvem du kan få tak i, når/hvordan/hvor som helst, da sier du ifra til samboeren din, slik at hun kan gjøre det slutt med deg og få det sexlivet hun selv fortjener! 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det hadde vært mye enklere om jeg kunne ha hatt sex med andre uten å føle at det var noe galt i det. Mange er sånn. Jeg er ikke sånn, men prøver å komme dit...... Du har to valg: 1) Kom til en enighet med partneren din om at det er greit at du får dine behov tilfredsstilt andre steder. 2) Dersom 1) ikke er mulig må du velge mellom å bli værende i forholdet og ikke få alle dine behov tilfredsstilt eller å avslutte det og søke lykken sammen med noen andre. Tror ikke du får noen tips her i tråden til "hvordan bli en drittsekk". 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hvis du trenger sex og hun nekter å ha sex, hvorfor ikke spørre henne om tillatelse til å ligge med andre kvinner? Hvis hun sier at det er greit er det ikke å være utro...(?) Selvførgelig hadde det vært lettere for deg om prostitusjon var lovlig, da dama kunne være sikker på at det bare var sexuelt. Men du kan jo lage lovnader om bare one night stands og aldri samme dame 2 ganger eller lignende for å selge ideen. Det var den positive spinnen, men hvis jeg skal være ærlig ser jeg ikke hvordan dere kan ha ett godt forhold hvis hun nekter å ha sex med deg. Lenke til kommentar
Nord73 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Samboeren bli lett blir sjalu, så hun vil at jeg ikke skal være i lag med andre. Jeg kan ikke flytte fra henne fordi vi må ha to inntekter for å ha huset hvor vi har familieforpliktelser (gamle og delvis syke foreldre). Endret 6. mars 2014 av Nord73 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå