J-nome Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Sitter og undersøker litt angående skjermkort og nividias gtx 770 ser ganske bra ut. Men så tenker jeg jo at AMD har vunnet kontrakten på begge de nye konsollene og lurer på i den sammenhengen om man ikke vil se en del driver problemer i denne sammenhengen? det er jo slik at en god del av topp titlene til PC har en tendens til å være tilgjengelig på console. Og ofte faktisk utviklet for konsoll til å begynne med. og dermed med utviklet med AMD GPU i baktanke. Hva er i så fall alternativene mine hos AMD? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg er Grønn. Så jeg kommer alltid til å annbefale Nvidia og produsenten Evga Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det er mange faktorer som bestemmer hvilket kort du burde velge. Først og fremst er hvor mye penger du er villig til å bruke på dette, og hvilke funksjoner du ønsker. Så hvor mye penger skal du bruke på dette? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Sitter og undersøker litt angående skjermkort og nividias gtx 770 ser ganske bra ut. Men så tenker jeg jo at AMD har vunnet kontrakten på begge de nye konsollene og lurer på i den sammenhengen om man ikke vil se en del driver problemer i denne sammenhengen? det er jo slik at en god del av topp titlene til PC har en tendens til å være tilgjengelig på console. Og ofte faktisk utviklet for konsoll til å begynne med. og dermed med utviklet med AMD GPU i baktanke. Hva er i så fall alternativene mine hos AMD? Ville valgt AMD R9 280X. Da får du marginalt bedre ytelse en GTX 770, til en hyggeligere pris. Samtidig får du da Mantle støtte, som gir ekstra ytelse i de spillene som støtter dette. F.eks BF4. Endret 6. mars 2014 av Rusher Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 penge messig synes jeg det burde holde seg under 3k. Men har alltid vært en fan av sweet spot kort. De kortene som gir deg mest for pengene. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 penge messig synes jeg det burde holde seg under 3k. Men har alltid vært en fan av sweet spot kort. De kortene som gir deg mest for pengene. Det skulle være 280X det, det finner du langt under 3k. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Nvidia er helt klart det beste for gaming. Bare se hvilken som helst test på YouTube. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Nvidia er helt klart det beste for gaming. Bare se hvilken som helst test på YouTube. Tøv. Til trådstarter: Det kommer egentlig på det samme, og de fleste valg er mest smak og behag. Begge produsenter har noen fantastiske skjermkort pr. dags dato og du vil nok tvilsomt angre uansett hva du velger. Til under 3000kr så har du GTX770 og R9 280X, begge er meget gode kort. Hva du bør legge mest vekt på er egentlig hva slags vifteløsning og evt overklokk produsenten har lagt inn på disse kortene til den prisen. Her er 2 gode valg der begge er fabrikkoverklokket og har gode kjøleløsninger, og ikke minst, samme pris: https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-770-2gb-directcu-ii-oc-178380 https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-3gb-windforce-3x-195475 Endret 6. mars 2014 av Apox Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Slutter meg til Apox, hvis du ønsker å holde deg under 3k er R9 280X ett veldig bra valg. GTX770 er litt tregere men har shadowplay hvis det er noe du trenger. Ellers, hvis du ønsker å gå opp 600kr vil jeg anbefale R9 290 med custom kjøler: https://www.komplett.no/sapphire-radeon-tri-x-r9-290-4gb-oc/805884 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå