Gå til innhold

Galaxy S5 - 32 GB - blir den noensinne tilgjengelig?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe Galaxy S5.

Skulle veldig gjerne hatt 32 GB utgaven.

Gang på gang skjer det at 32 / 64 GB utgaver blir annonsert, men aldri kommer på markedet i praksis. Og hvis det noensinne blir tilgjengelig har oppfølgeren til telefonen for lengst blitt lansert. (bare prøv å skaff 32/64 utgave av S3 eller S4.... Så godt som umulig.)

Derfor lurer jeg på, er det i det hele tatt noe vits? Kan man like godt inngå et kompromiss og kjøpe 16 GB utgaven først som sist? Eller er det en reel sjanse for at det går ann å få tak i 32 GB.

Skal forøvrig ha 128 GB micro-SD uansett modell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alt som kan legges inn på Minnekort. En del apps, og når OSet tar opp halveparten av det innebygde minnet, så er det ikke aaalt for mye plass til Apps.

Så det beste er selvsagt å ha så stor intern lagringskapasitet.

Minnekort kan gjerne være noe tregere også.

Lenke til kommentar

Du har sikkert rett i at konkurransen er stor nok. Det er vel bare for få "nerder" :)

For min egen del, så greier jeg med 16GB, men det blir jo stadig mere som fyller opp.
Det siste året har jeg måtte slette unna et par ganger på mobilen, for å ikke stange oppi 16GB.

Jeg liker faktisk å ha media separat på eget minnekort, for da kan jeg bare flytte dette over til neste telefon.

Lenke til kommentar

Det ryktes om Galaxy F i mai, med bedre specs og metallkropp.

http://www.sammobile.com/2014/02/26/all-metallic-version-of-galaxy-s5-might-launch-in-may-under-the-galaxy-f-moniker/

Det er jo tragisk at man selger dyre telefoner med kun 16GB lagring i 2014.

Interesant! Takk for tips! Hadde vært suverent med en telefon i metall, og ikke plast. Spesielt mtp. den allerede høye prisen.

Greit nok at det ikke er noen stor etterspørsel i markedet. Men hvorfor annonsere det? Det blir som en syk spøk eller noe. Jeg går og venter, og venter på at det skal komme, også kommer det aldri. Ganske provoserende. Nerder som vil ha det beste er jo en viktig kundegruppe de og, selv om de tydeligvis ikke utgjør en stor nok andel.

Det har vistnok noe med at som forhandler må man bestille et stort parti for å få 32/64 utgaven, og mange tørr ikke ta den sjansen, slik at de blir sittende med et stort parti telefoner de ikke får solgt.

Det skal ikke mye til for å bruke opp 16 GB nei. Det er svært lite som lar seg installere på eksternt minne, og selv om rooting til en hvis grad lar deg gjøre det, er det langt fra knirkedritt. Spesielt med all bloatwaren til Samsung. Nå skal vistnok S5 være forbedret, de har fjerna mye tull ift. S4. Dog finnes det mange custom rom som ikke tar 50% av minne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det annonseres nok både fordi det kommer, og/eller fordi de sjekker stemningen for det.

For i mange tilfeller så er det jo ikke snakk om at telefoner med høyere kapasitet ikke blir lansert, men at de ikke kommer seg til Norge. For slik jeg forstår så er det norske importører som er det største problemet.

Selv så synes jeg 16 GB blir i knappeste laget ja. 32 eller 64 GB er nok fint å ha.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...