Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Eierskap gir fremgang, mening med livet og glede for de fleste. Illusjon eller ikke, det er viktig del av livet. Jada, alt med måte, sa min bestemor. Men eier man litt, vil man eie mer, og mer og mer - men jeg sier ikke at det gjelder alle, for all del Det er bare det at vi har så lett for å følge begjær og vår grådighet Jeg er ikke enig i at det gir mening på annen måte enn at det gir ett skinn av at man er en slags fast substans, og dermed en "sjel", som skal vises frem for beundrende blikk, som igjen er ren skjær narsissisme og selvdigging Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Eierskap gir fremgang, mening med livet og glede for de fleste. Illusjon eller ikke, det er viktig del av livet. Jada, alt med måte, sa min bestemor. Men eier man litt, vil man eie mer, og mer og mer - men jeg sier ikke at det gjelder alle, for all del Det er bare det at vi har så lett for å følge begjær og vår grådighet Jeg er ikke enig i at det gir mening på annen måte enn at det gir ett skinn av at man er en slags fast substans, og dermed en "sjel", som skal vises frem for beundrende blikk, som igjen er ren skjær narsissisme og selvdigging Ja, det hørtes i grunn ut som min egen bestemor det. Alt med måte. ^^ Og det gjelder så klart begge veier. Du er fornøyd med deg, og som alle andre så digger du også noen andre, for noe annet. Til sammen vil man da digge seg selv, og alle andre. Ikke så ille i grunn, gitt at alt kommer med måte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jaja, men jeg for min del har sluttet å digge alt Ingen å elske spesielt, og ingen å hate spesielt - bare 8 milliarder helt tomme prosesser, som tror de er noe, og skal eie noe rart det blir mye ufred av sånt .. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Kan ikke forstå hva det er å bli fornærmet over. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hei, kjenner en gift kvinne som blir så fornærmet og sint hver gang jeg kaller mannen hennes, ja nettopp mannen din. F.eks "jeg så mannen din i dag", "mannen din er inne å lager mat", "da får du snakke med mannen din". Kan være greit å ta med at kvinnen og mannen har vært gift i endel år, har barn, hus og stasjonsvogn, altså hele pakka. Men hva er det som er så galt med å si det jeg sier? jeg bruker også dette andre veien. Det kan kanskje være litt formelt, men jeg forstår ikke hvorfor hun skal bli dypt fornærmet og sint av den grunn. Er det andre kvinner her som blir fornærmet over sånt? Anonymous poster hash: 91d04...cce Kanskje hun er så vis at hun vet at det blir aldri mannen hennes, eller at hun aldri blir kona hans, fordi vi kan ikke eie hverandre, og når folk virkelig tror at de eier noe, så begynner de ofte å blir småpsykopatiske kontrollfreaker Det er slik språket vårt er. Uansett hvilken livsfilosofi og hvilket syn man har på eierskap, er man veldig hårsår hvis man blir fornærmet av at noen sier "mannen din" istedenfor "mannen som du er gift med". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Ja, jeg vet jo det - bare trakk ordet "eie" og forståelsen av "eierskap" litt videre Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det er slik språket vårt er. Uansett hvilken livsfilosofi og hvilket syn man har på eierskap, er man veldig hårsår hvis man blir fornærmet av at noen sier "mannen din" istedenfor "mannen som du er gift med".Da sitter du igjen med problemet at du kalte paret for "gift". "Ikke kall meg noe jævla rottegift din forpuppede pungskalle!" svarer hun sikkert da. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Høres ut som et sært kvinnfolk, ville anbefalt å spørre henne hva som er galt, men om hun blir sur av sånt er hun nok også av typen som mener du burde vite sånt og blir sur og grinete om du spør. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Stakkars gubben hennes! Seriøst... Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 De fleste i forhold liker jo å tilhøre hverandre. Jeg er kjæresten min sin og han er min. Vi er ikke gift, men han er en mann - sånn sett er det rett å si at han er mannen min. Jeg er stolt av at han er mannen min og at jeg er dama hans. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Kommer jo litt an på tonen det sies i da. Hvis det sies i en sarkastisk tone ala "han derre mannen din" , så kan det jo tolkes i negativ retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå