Slartibartfast Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er det mulig å inkludere for eksempel kun 5 celler eller rekker av en tabell som er skrevet i html? I tilfelle hvordan kan jeg gjøre det? Regner vel egentlig med at det er lettest om jeg bruker mysql, men har ikke tid å sette meg inn i det Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 kan du gi en bedre forklaring på hva du vil fram til? Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 se på siden min: http://gunders.org Vil på førstesiden er det en include news.php akkurat som menyvalget Nyhende. Det jeg vil er at denne (førstesiden) skal kun inneholde for eksempel første 5 nyhetene. Hver nyhet står i egen celle.. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvis du har nyhetene i et array kan du gjøre noe som dette: <?php $news = array("nyhet1", "nyhet2", "nyhet3", "nyhet4", "nyhet5", "nyhet6", "nyhet7", "nyhet8", "nyhet9"); $preview = ("4"); echo("<table>"); for($i=0;$i<=count($news);$i++){ if($i<=$preview){ echo("<tr><td>$news[$i]</td></tr>"); }else{} } echo("</table>"); ?> Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Og hvordan setter jeg dem i ett array? Lenke til kommentar
jrz Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 for eksempel ved å legge nyhetene dine inn i en mysql tabell. også har du; <? $query = "select * from nyheter order by id desc limit 6"; $result = mysql_query($query); while($r=mysql_fetch_array($result)) { $overskrift = $r['overskrift']; $tekst = $r['tekst']; ?> <b><? echo $overskrift; ?></b><br> <? echo $tekst ?> <? } ?> Her er "desc limit 6" og "order by id" viktige. desc limit forteller hvor mange nyheter som skal slippes ut. order by forteller at den skal ta den siste først. Hvis du mailer meg kan du få litt mer script Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Og hvordan setter jeg dem i en mySQL database da? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Og hvordan setter jeg dem i ett array? se nøyere på det jeg skrev, der hvor det står nyhet1 nyhet2 osv bytter du ut med dine nyheter... men mysql versionen er bedre... Lenke til kommentar
jrz Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Skaff deg en server/hosting som støtter mysql, så legger du inn phpMYadmin resten er greit. zend.com kan hjelpe deg mer, mysql tutorial kapittel 3 også. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Og hvordan setter jeg dem i ett array? se nøyere på det jeg skrev, der hvor det står nyhet1 nyhet2 osv bytter du ut med dine nyheter... men mysql versionen er bedre... Så jeg må legg hver nyhet i egen fil eller? Har hosting med støtte for det meste.. for forske litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå