Pronto Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg bruker Skype, og starter og stopper den etter behov. Når jeg har brukt Skype, og avsluttet den fortsetter den å kjøre og bruker hele 50 % CPU kraft. Dette ser jeg ved å bruke prorammet AnVir å se på prosesser. Jeg bruker WinXP. Dette kan da ikke stemme. Har vært inne i Skype innstillinger, men fant ikke noe der. Jeg må bruke Kill Process i AnVir for å stoppe den. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hos meg er det sånn at Skype kjører selv om du klikker på x-en for å avslutte. Jeg må avslutte den med høyreklikk og avslutt oppgave på symbolet til høyre på oppgavelinja. På den maskinen med xp hvor jeg har skype så bruker den i følge task manager nøyaktig 50% prosessor med jevne intervall, sånn ca en gang i minuttet eller deromkring. Varer kanskje 5 til 10 sekunder hver gang. Dette er på en laptop med en to-kjerne prosessor uten hyperthreading. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Hos meg er det sånn at Skype kjører selv om du klikker på x-en for å avslutte. Jeg må avslutte den med høyreklikk og avslutt oppgave på symbolet til høyre på oppgavelinja. På den maskinen med xp hvor jeg har skype så bruker den i følge task manager nøyaktig 50% prosessor med jevne intervall, sånn ca en gang i minuttet eller deromkring. Varer kanskje 5 til 10 sekunder hver gang. Dette er på en laptop med en to-kjerne prosessor uten hyperthreading. Merkelig, hva er det som skjer? Jeg merket det ved at viften begynte å gå nesten kontinuerlig etter at Skype var avsluttet. Hos meg ligger den på 50%, ikke bare i perioder, men hele tiden. Har forsøkt begge måtene å avslutte på. Men bare "Kill process" i Anvir virker. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Når en 2-3 apper får bruke webcam og mik, så er det noe skummelt at webcam brått lyser av seg selv. Har tapet over den. Får ikke gjøre der med mik. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Vi er ikke de eneste som har problemet. http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Kill-process-skype-exe-How/td-p/22736 Jeg har brukt Skype lenge, nå er det slutt. Hvis det ikke skulle dukke opp en løsning Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Vi er ikke de eneste som har problemet. http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Kill-process-skype-exe-How/td-p/22736 Jeg har brukt Skype lenge, nå er det slutt. Hvis det ikke skulle dukke opp en løsning Ja, for en 10-15 år siden hadde vi gode opplevelser med Skype. Med selvbygget maskin, logitec wabcam og på hyllen foran hadde vi familietreff med folk i Bankok. Men så ble den for påtrengende. og det er vel snart 10 år siden jeg har aktivert den. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg nedgraderte Skype til versjon 5.3 Nå avsluttes den som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå