AnonymDiskusjon Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hei, Jeg vil få besøk fra min kjæreste som jeg aldri møtt i live, men prates og "møtes" en stund (4 mnd.) over nettet og telefonen Hun er fra et eks-Soviet land fra Asia listet som grønn-land i UDI. Jeg lurte på om hvilke er lettere å få innvilget visum: Privat besøkende visum eller turist visum? Hvor kan jeg få et profesjonell hjelp med å få sett gjennom mitt invitasjonsbrev (og eventuelt andre papir) før jeg og hun stresser med å levere søknad til ambassaden? Anonymous poster hash: e1cf4...c97 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Ingen av delene. Norge opererer ikke med noe skille mellom besøksvisum og turistvisum, alt er bare besøksvisum. Et formelt invitasjonsbrev er vanligvis ikke nødvendig, men den aktuelle ambassadens nettsider kan fortelle deg hva som er. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg har aldri møtt henne personlig face-to-face. Jeg har "møtt" henne over nettet via webcam, video-call, chatting og telefon samtaler. Så må jeg ha møtt henne personlig først for å få innvilget visum? Hvor kan jeg få hjelp med visum og få sjekket invitasjonsbrevet før jeg og hun stresser med søknader og slikt? Er det noen advokater, eller ambassaden, eller hvem? Anonymous poster hash: e1cf4...c97 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hun trenger ikke å ha møtt noen i Norge for å få innvilget visum til Norge. Hvis du trenger hjelp til visumsøknad kan du kontakte Utlendingsdirektoratet. Hvis hun trenger hjelp kan hun kontakte den norske ambassaden (eller Schengenambassaden), se min link i tidligere innlegg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå