Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Windows security center: error / virus?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med "windows security center" som jeg håper at noen her kan hjelpe meg med.

Først og fremst så kan jeg vel nevne at jeg har en datamaskin med windows 8.1.

Det lille flagget (løs PC problemer) som sitter nederst i høyre hjørne på oppgavelinjen forteller meg at jeg må aktivere tjenesten windows security center.

Når jeg klikker på den og prøver å aktivere tjenesten, så får jeg bare beskjed om at jeg "kan ikke starte tjenesten windows security center".

Så jeg søkte litt rundt på google og fant etter hvert en nettside som forklarte hvordan jeg skulle løse dette problemet, men dessverre så møtte jeg på et annet problem som det ikke stod noe om på denne nettsiden.

På nettsiden stod det at jeg skulle gjøre følgende for å løse problemet:

*Trykk Win+r og skriv inn "services.msc".
*Dobbeltklikk på security center.
*Forandre oppstarttypen fra deaktivert til automatisk (forsinket start).
*Trykke på "bruk" og deretter endre tjenestestatus fra stopp til start.

Enkelt og greit, men så kommer vi til det problemet som jeg møtte.

Når jeg prøver å trykke på "bruk" eller "ok" etter å ha forandret oppstarttypen fra deaktivert til automatisk, så kommer bare denne meldingen opp: "ikke tilgang".

Jeg har prøvd å kjøre en administrativ CMD prompt, men det fungerte heller ikke. Altså:

Søk - CMD - høyreklikk og kjør som administrator - skrive inn "services.msc" og deretter følge resten av oppskriften som administrator, men det fungerte heller ikke.

Jeg har full virusbeskyttelse fra Avast, Malware og Online Armor og jeg gjennomførte nylig en full scan uten å finne noe virus, men det må da være noe som gjør at jeg ikke får fikset windows security center?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få aktivert WSC og få fikset dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...