RajJ Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Skal ha Heldag på Mandag.. har fått ressurshefte frmd. språklig elve.. og titelen er Kommunikasjon, dette er ressurshefte http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/V12/Forberedelsedeler/18_Mai/NOR1049_Norsk_som_2_sprak_Ressurshefte_BM_V12.pdf Da er det rimmelig å få litt av dikt analyse i kort svarene.. og trenger litt hjelp med diktet på. side. 12 Ho Har reist. Jeg skjønner at diktet er modernistisk, det ikke har rim også er oppbygning ikke ryddig. men er det flere trekk som gjør den modernistisk?? også skjønte jeg ikke helt dikte for å være ærlig, det er altså en Jeg person som beskriver hatten av ei dame som ligger etter at ho har reist (kona, kjæreste, eller venn ?) Kan hatten være en symbol på følelser av mannen eller? han trøster hatten? gir ikke mening? :/ Andre tips og råd er gjerne velkommen, ligger an til å få 5er, så vil gjøre det bra, kun 1 heldag til om jeg får 5er så vil jeg få 5er som avslutning karakter Endret 5. mars 2014 av RajJ Lenke til kommentar
RajJ Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Noen som kan hjelpe litt? :/ Lenke til kommentar
RajJ Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 ingen? skal begynne forbedring i dag altså Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Som du ser, fungerer det ikke så godt å lime det inn. Så det beste ville vært om du kunne søke det opp på Google, eller skrive det inn her bokstav for bokstav. Ho har reist Ho har reist. Solhatten hennar ligg att åleine PHGYLGHEUHPPDUSnHLQVWRO OLJJKHLOWVWLOOXWDQDQGOHWHWKHQQDU 3OXWVHOHJKDGGHKDWWHQIDOOHQHGSnVWROHQ og kan ikkje sei eit ord meir. 2JKRKDUUHLVWPHGDOWVLWWJRGHKXP¡U 6RPPHWLGHUOLJJKDWWHQIHUGLJWLOnÁ\VLQYHJ andre gonger er han tålmodig og ligg roleg. (JJnUERUWRJWU¡\VWDUKDQRJVHLHU ²9HQWEDUHOLWW om nokre dagar reiser vi etter. $UYLG7RUJHLU/LHI Skrive og tenke, 1971 Endret 8. mars 2014 av Frankline Lenke til kommentar
RajJ Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) ^^ her er diktet.. men går det ikke å klikke på pdf linken å lese den? tenkte det ville være det beste..her er diktet.. Jeg skjønner at diktet er modernistisk, det ikke har rim også er oppbygning ikke ryddig. men er det flere trekk som gjør den modernistisk?? også skjønte jeg ikke helt dikte for å være ærlig, det er altså en Jeg person som beskriver hatten av ei dame som ligger etter at ho har reist (kona, kjæreste, eller venn ?) Kan hatten være en symbol på følelser av mannen eller? han trøster hatten? gir ikke mening? :/ Endret 8. mars 2014 av RajJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå