Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Heldag- VG3 - Trenger Hjelp - DIKT

Anbefalte innlegg

Skal ha Heldag på Mandag.. har fått ressurshefte frmd. språklig elve.. og titelen er Kommunikasjon, dette er ressurshefte

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/V12/Forberedelsedeler/18_Mai/NOR1049_Norsk_som_2_sprak_Ressurshefte_BM_V12.pdf

Da er det rimmelig å få litt av dikt analyse i kort svarene.. og trenger litt hjelp med diktet på. side. 12 Ho Har reist.

Jeg skjønner at diktet er modernistisk, det ikke har rim også er oppbygning ikke ryddig. men er det flere trekk som gjør den modernistisk?? også skjønte jeg ikke helt dikte for å være ærlig, det er altså en Jeg person som beskriver hatten av ei dame som ligger etter at ho har reist (kona, kjæreste, eller venn ?) Kan hatten være en symbol på følelser av mannen eller? han trøster hatten? gir ikke mening? :/

Andre tips og råd er gjerne velkommen, ligger an til å få 5er, så vil gjøre det bra, kun 1 heldag til om jeg får 5er så vil jeg få 5er som avslutning karakter :)

Endret av RajJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser, fungerer det ikke så godt å lime det inn. Så det beste ville vært om du kunne søke det opp på Google, eller skrive det inn her bokstav for bokstav.

Ho har reist
Ho har reist. Solhatten hennar ligg att åleine
PHGYLGHEUHPPDUSnHLQVWRO
OLJJKHLOWVWLOOXWDQDQGOHWHWKHQQDU
3OXWVHOHJKDGGHKDWWHQIDOOHQHGSnVWROHQ
og kan ikkje sei eit ord meir.
2JKRKDUUHLVWPHGDOWVLWWJRGHKXP¡U
6RPPHWLGHUOLJJKDWWHQIHUGLJWLOnÁ\VLQYHJ
andre gonger er han tålmodig og ligg roleg.
(JJnUERUWRJWU¡\VWDUKDQRJVHLHU
²9HQWEDUHOLWW
om nokre dagar reiser vi etter.
$UYLG7RUJHLU/LHI
Skrive og tenke,
1971
Endret av Frankline
Lenke til kommentar

^^ her er diktet.. men går det ikke å klikke på pdf linken å lese den? tenkte det ville være det beste..her er diktet..

Screenshot_2.png

Jeg skjønner at diktet er modernistisk, det ikke har rim også er oppbygning ikke ryddig. men er det flere trekk som gjør den modernistisk?? også skjønte jeg ikke helt dikte for å være ærlig, det er altså en Jeg person som beskriver hatten av ei dame som ligger etter at ho har reist (kona, kjæreste, eller venn ?) Kan hatten være en symbol på følelser av mannen eller? han trøster hatten? gir ikke mening? :/

Endret av RajJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...