RuneTh666 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Jeg har en bærbar jobbpc som er ca 2,5år også lurer på om jeg vil merke noen forskjell i forhold til f.eks oppstartstiden som jeg har nå hvis jeg bytter til SSD. Har nå denne disken. Har også lagt med en rapport som er generert fra dxdiag hvis den kan være til noe hjelp. Er det andre ting jeg bør gjøre for å få ned oppstartstiden? Har gått igjennom msconfig og haket av de mest nødvendige programmene, får også stadig opp at maskinen har mindre enn 500MB minne Rapport bærbar.txt Endret 5. mars 2014 av RuneTh666 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Om du vil merke noen forskjell? Hehe Hehehehehe Hehehehehehehehehe SSD er den beste oppgraderingen du kan gjøre i enhver PC som ikkje har SSD. Med mulig unntak av minneoppgradering om du har lite minne. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Byttet til SSD på min 5 år gamle bærbar PC. Denne ble som en ny PC igjen etter dette, gikk fra oppstartstid på 4 minutt og ned til rundt 40 sekunder (dvalemodus blir også mye raskere). Ellers merker jeg at alle programmer starter mye fortere, søk (søke etter filer, media eller andre ting) går 1000 ganger raskere, virus skanning av PC'en går mye kjappere, har merket økt ytelse og mindre lastetid (load-tid) på spill/mellom baner. Konklusjon: SSD er den aller beste oppgraderingen du kan gjøre for en PC Her er en fin guide som forklarer og går igjennom en slik oppgradering http://www.hardware.no/artikler/slik-bytter-du-ssd-og-minne/109006 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Alt blir rett og slett bare mer responsivt og "smooth". Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Generelt sett så går blodtrykket en del ned, da du slipper altså disse små ventetiden støtt og stadig. SSD redder sånnsett liv. Dette er også spesielt merkbart på laptoper, da harddiskene på bærbare maskiner er generelt sett tregere enn de du finner på stasjonære. Endret 6. mars 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det er som dag og natt! Alt er bare..responsivt med en gang! Beste kjøpet siden..ja, lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå