sondrejens1 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Hva med å starte med seg selv? Leser du? Begynn å les! En ting jeg ikke fatter er folk som ikke leser, spesielt selvutviklingsbøker! Her har du en fyr som har levd i 60 år og har stappa alle livserfaringene hans i en bok og som du kan lære og ta nytte av. Er et stort fan av selvutvikling og det finnes mange bra bøker der ute som går ut på å bli en bedre versjon av seg selv. Kan nevne en klassisk en som jeg anbefaler: "How to Win Friends and Influence People" av Dale Carnegie. Andre bøker som er anbefalt og som jeg har tenkt å lese: "Think and Grow Rich" av Napoleon Hill og "Bli Best" av Erik Bertland Larssen. Akkurat nå holder jeg på med Mastery av Robert Greene. Edit: Personlig, så kjenner jeg meg ikke selv igjen etter å ha begynt å lest slike bøker for to år siden. Gikk fra å være en ganske sjenert og stille gutt til å bli mere utadvendt og utfordre komfortsonen. Kombinert med styrketrening så har jeg fått en ny og bedre selvtillit. Kan anbefale dette på det sterkeste! Endret 7. mars 2014 av Jænsen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Tingen med livserfaring er at den som regel må oppleves selv for å læres, selv om et godt råd alltid er verdsatt. Jeg tror også at trådstarter kan ha nytte av "How to win friends and influence people", men "Bli best" av Bertrand fikk jeg selv lite ut av. Lenke til kommentar
sondrejens1 Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det et sant! Det viktigste er å ta handling og ta i bruk prinsippene som læres i slike bøker. Lenke til kommentar
Bringebær Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Bli frivillig i en organisasjon hvor du kan hjelpe andre. Det setter livet ditt i perspektiv, du setter mer pris på deg selv og ditt, og du utvikler deg selv. Vi mennesker har en tendens til å bli noe navlebeskuende hvis vi ikke har utfordringer og nok aktiviteter i hverdagen. Men det er uansett godt å prøve nye ting, reise nye steder og få nye erfaringer ellers vokser man ofte ikke stort som menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå