Gå til innhold

Skjermkort, maks dybde 25 cm.


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Etter å ha blitt halveis frustrert av søkemulighetene i nettbutikker etc ber jeg om råd.

 

Jeg er på leting etter et "fysisk sært" skjermkort;

  • Maksimum 25 cm dybde. (noen kaller det lengde) Er kortet i seg selv 25cm kan ikke strømkontakten(e) bygge videre i dybden (de må da bygge i høyden).
  • Høyest mulig ytelse (pris uvesentlig), kortet skal evt. erstatte et 7850 kort. Det må altså yte en (god) del bedre enn 7850 (ellers lar jeg ting være som de er).

I utgangspunktet er AMD eller nVidia hipp som happ, men siden det sitter et AMD i kassa nå vil dette bli å foretrekke om alt annet er likt (grunner drivere etc).

Skal ha vannblokk på kortet, så det må finnes slikt å kjøpe. Jeg kan lete selv, men dersom noen vet om det også er det jo knall.

 

Det jeg selv funnet under leting er noen GTX760 eller 270X baserte kort. Litt usikker på om det er verdt jobb/pris å oppgradere til en av disse. Post gjerne kommentarer om det også i tråden.

 

Noen andre forslag ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville jeg kjøpt skjermkort i dag, så ville jeg gått for enten GTX 770 eller R9 290, da har du et skjermkort som vil funke de neste 2-3 årene, men igjen så kommer det jo igjen på hva du bruker pcen til og hva slags spill du spiller.

 

Vannblokk er å få kjøpt til stort sett alle GTX 770 og R9 290.

 

Værre med GTX 760 og 270X

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Problemet er å finne 770 / 290 kort hvor PCB'en er mindre enn 25cm dyp (lang).

 

(Om kjøleren som sitter på er dypere/lenger spiller ingen rolle, den skal fjernes. Utfordringen er at svært få oppgir dybde/langde på PCB'ene)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Problemet er å finne 770 / 290 kort hvor PCB'en er mindre enn 25cm dyp (lang).

 

(Om kjøleren som sitter på er dypere/lenger spiller ingen rolle, den skal fjernes. Utfordringen er at svært få oppgir dybde/langde på PCB'ene)

Alle GTX 760 med referanse-PCB burde fungere

Om det er verdt jobben og prisen derimot: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_750_Ti_OC/25.html

Vurder selv, personlig hadde jeg nok heller ventet på 20nm Maxwell og AMDs motsvar til sommeren som sannsynligvis vil gi deg langt bedre utvalg og ikke minst langt bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har vel nesten bestemt meg for at 760 / 270 blir litt i letteste laget. Det gir vel mindre enn 50% ytelsesøkning fra 7850'en og blir fort 3000,- med vannblokka. Så om det ikke dukker opp noe annet så blir det nok å avvente til neste gang det er service på denne riggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...