Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Følsomt speedometer og turtallet vw golf - normalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mulig det er fler som gjør det, men av sammenliknbare biler jeg bruker en del for tiden er det ingen som gjør dette. I alle fall ikke så mye, da det er en sånn ting jeg villle lagt merke til, og irritert meg over. (Og deretter irritert meg over at jeg lot meg irritere meg av det).

 

Men hva skjer hvis du velger å vise farten digitalt i MFD eller hva det kalles, det lille displayet midt i instrumentpanel, flakser den også opp og ned, eller er det kun nåla?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en 2011 modell golf 6. Syns speedometeret er litt følsomt. Når jeg ligger i jevn hastighet er det akkurat som nålen går litt fram og tilbake. Er det normalt?

 

Se video...

Det er bare nålen som gjør det. Det digitale er normalt. Men er dette noe som blir regnet som en reklamsjon såfall, eller er det normalt på vw golf? Har ikke lagt merke til det slik i andre biler...

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har vært sånn en stund, men ikke tenkt over det før noen andre kommenterte.

Dersom det har vært slik veldig lenge, og du ikke har sagt fra, er det viktig å være kjent med følgende i forbrukerkjøpsloven:

§ 27.Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Lenke til kommentar

Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget det. Begynner å bli litt lei denne bilen nå. Først en bulk som ikke var opplyst om, så dårlige bakbremser, mellomaksling som røk, webasto som sluttet å virke, hadde fått med skjeve vinterfelger og nå speedometeret. Har bare hatt bilen siden midten av juli og kjøpte den hos Møller bil med garanti og reklamasjonsrett, så blir vel en ny tur igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...