GnOHm Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har hørt at pentium ikke anbefaler å ha en kjøleribbe m/vifte på over 450g hvis du frakter pcen på lan osv så jeg lurer på er det sant?? har tenkt til å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=10&s=pl og den veier over 450g går det bra og frakte pcen med den uten å skade hovedkortet eller prossesoren eller er det en stor risiko?? Lenke til kommentar
CosworthPower Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvis du legger kabinettet på siden med CPU viften opp er ikke dette noe problem.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 det kan jo være risikabelt... min veier over 500g og jeg har aldri hatt noen problemer (og denne maskinen har blitt flyttet MASSE på) Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 som sagt er det en risiko, som produsent/selger bare vil sørge for at de har advart deg. tror ikke det er slik at alle vifter over 450g knekker hovedkortet eller noe sånt. men du må vurdere selv. kjenn litt på viften når du har montert den. eventuelt hvis du frakter pc'en mye, så kjøp en annen vifte. hvis du ikke frakter maskinen så mye, kan du ha som rutine og ta den av ved frakt. med sistnevnte kan bli litt tungvindt. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Mener at boxed-kjøleren til P4 veier 400 g selv, så jeg tror det går fint å bruke en kjøler som veier mer enn 450 g. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg hadde dual AMD MP en stund, med NC silverado, og den veier jo 500g, tok ALDRI av de når jeg flytta kassa, og den ble flytta stående.. gikk bra hver gang for det.. Har den STØRSTE swiftechen nå, og lfytter fortsatt kassa stående.. har gått bra hver gang - går vel bra så lenge du tar det litt pent med den! Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå