Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av stasjonær pc.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig begynt å tenke på å investere i stasjonær pc. Jeg kjøpte Skyrim til PS3 og tenkte etterhvert som jeg opplevde en bug etter en annen at jeg kanskje skulle begynne å tenke på pc. Saken er desverre at jeg har liten til ingen kunnskap om hva jeg kommer til å trenge av hardware. Det jeg skal bruke pcen til er gaming, hovedsaklig Skyrim. Jeg vil ha muligheten til å kjøre spillet plettfritt og ha muligheten til å innstallere mods etterhvert da jeg vil påstå at det er en naturlig overgang når man begynner å bli litt lei av det vanlige spillet, i tillegg til andre spill.

Jeg har spurt litt rundt om hva jeg kommer til å trenge, men saken er den at alle sier forskjellige ting. Når jeg først skal investere så mye penger i pc, vil jeg vite akkurat hva jeg får og hvordan det kommer til å funke.

En kompis av meg foreslo rett og slett en ferdigbygd pc fra komplett som jeg legger link til, og denne ser forsåvidt ganske grei ut. Det jeg vil ha hjelp til er eventuelle endringer jeg kan legge litt ekstra penger i for å gjøre denne pcen enda bedre. Eventuelt om jeg burde investere i en helt annen maskin.

Link: https://www.komplett.no/komplett-gamer-a30-r9-290-edition/10846

Budsjettet mitt ligger på rundt 15.000 kroner.

Setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke akkurat Skyrim et spill som krever mye. Jeg spiller det helt fint på min bærbare datamaskin.

Jeg skal selv kjøpe meg en stasjonær data nå snart, så fort pengene er på plass ;) Dette er da det jeg har valgt utifra hjelp fra andre forumbrukere. (takk til dere).

Build: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1362336&su=E5C4D42E-D8BE-4302-B28C-D6202C33D22E

- Denne kommer til å kjøre de fleste spillene på ultra helt lag-fritt og med god FPS. Dette grafikkortet kan absolutt anbefales, siden det er 10mm tykke kobber rør som er koblet direkte i GPU'en - Lettere sagt; Stillegående kort, ekstrem ytelse, god temperatur osv.

Lenke til kommentar

Nå er ikke akkurat Skyrim et spill som krever mye. Jeg spiller det helt fint på min bærbare datamaskin.

Jeg skal selv kjøpe meg en stasjonær data nå snart, så fort pengene er på plass ;) Dette er da det jeg har valgt utifra hjelp fra andre forumbrukere. (takk til dere).

Build: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1362336&su=E5C4D42E-D8BE-4302-B28C-D6202C33D22E

- Denne kommer til å kjøre de fleste spillene på ultra helt lag-fritt og med god FPS. Dette grafikkortet kan absolutt anbefales, siden det er 10mm tykke kobber rør som er koblet direkte i GPU'en - Lettere sagt; Stillegående kort, ekstrem ytelse, god temperatur osv.

Veldig god pc da der MariusGT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...