Gå til innhold

PST mener trusler er et demokratisk problem

Anbefalte innlegg

PST mener truslene er et demokratisk problem

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norske-politikere-trues-til-taushet-7490698.html#.UxcUUsKYY_w

Ja nå definerer politiet hva som er demokrati i Kongeriket Norge.

Og jeg som trodde det var innbyggerne gjennom politikere som avgjorde dette.

Men jeg har lenge hatt mine mistanker, ikke helt gode mistanker for å si det slik.

Nå er det altså langt på vei bekreftet.

Politiets sikkerhetstjeneste innehar definisjonen på demokrati.

Og fremdeles klager vi på Putin, KGB, Stasi, CIA og Gud vet hva.

Når vi har vår politiske sandkasse fullt opp av ubudne gjester her hjemme på bjerget.

For det er er vel ingen som har bedt PST inn i det politiske rom her hjemme........AP, Høyre, Venstre....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg ser ikke helt hvor du vil nå. PST mener at det er et Demokratisk problem at våre Politikere blir truet på en slik måte at de vegrer seg for å komme med uttalelser.

Hva er det du da mener, at det ikke er et problem? eller at det er PST som sier det som er problemet? blir det er mindre problem om andre sier det samme?

Endret av bytrollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger mer overvåkning. Vi må følge Englands eksempel og installere lydsensorer og kameraet 75-90 prosent av byene. I tillegg må det kartlegges mye mer enn det gjør nå.

Skjerp dere i PST! Bli effektiv!

Lenke til kommentar

Vi trenger mer overvåkning. Vi må følge Englands eksempel og installere lydsensorer og kameraet 75-90 prosent av byene. I tillegg må det kartlegges mye mer enn det gjør nå.

Skjerp dere i PST! Bli effektiv!

Du høres ut som en politiker i media.

Det som mangler er 4 ord: "og her er midlene".

Lenke til kommentar

Blir det mere demokratisk hvis vi blir mere overvåket?

Var Øst-Tyskland mere demokratisk grunnet Stasi?

I så fall er dette nytt for meg.

Har ikke noe å skjule hører jeg flåkjefter si, når overvåkning nevnes.

Jo jeg har mye å skjule og behøver ikke å føle meg som en skurk av den grunn.

Om jeg piller meg i nesen, klår meg i ræva eller på pungen, tar meg en runk, knuller naboskjerringa - så er dette noe jeg vil holde for meg selv.

Samme når det gjelder mesteparten av mitt nettbruk.

Når PST som gjerne ville at hver av oss hadde ytterligere 3 oppassere skal definere demokratiet, så hva er det vi stemmer over hvert 4 år?

At ikke politikere tar tilbakemeldinger fra velgere, er noe annet.

Det neste er vel at PST står utenfor valglokalet og stemmeburet med bevæpnede mannskaper og instruerer befolkningen i hva de skal stemme - slik at alt blir demokratisk nok - for PST vel og merke.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Når PST som gjerne ville at hver av oss hadde ytterligere 3 oppassere skal definere demokratiet, så hva er det vi stemmer over hvert 4 år?

At ikke politikere tar tilbakemeldinger fra velgere, er noe annet.

Det neste er vel at PST står utenfor valglokalet og stemmeburet med bevæpnede mannskaper og instruerer befolkningen i hva de skal stemme - slik at alt blir demokratisk nok - for PST vel og merke.

Dette har overhodet ingen sammenheng med artikkelen du linker til. Den sier enkelt at det er ett demokratisk problem når politikere blir truet til å ikke si det de mener. Har du noen som helst andre kilder på det du påstår?

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at alle som kommer fra AKP/ML miljøet er i mot overvåkning. De truet med væpnet revolt for å kunne innføre deres ideologi. Slike trusler kan ikke en overvåker la gå ut på dato. Gjett hvor AKP/ML'erne er i dag, og hvem er det som klager mest om muligheten til å bli overvåket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I undersøkelsen som Politiets sikkerhetstjeneste (PST) har gjennomført i samarbeid med Politihøgskolen, svarer hver tredje stortingsrepresentant eller statsråd at de har opplevd ubehagelige henvendelser.

"Ubehagelige henvendelser" - kritikk av innvaderingen av Norge f.eks., stakkars små. :cry:

En mindre andel sier de har mottatt direkte trusler, eller holdninger de har oppfattet som truende, skriver Bergens Tidende.

Bra, men "holdninger de har oppfattet som truende" kan jo akkurat som

"Ubehagelige henvendelser" være hva som helst.

- En del av politikerne har oppfattet dette som så ubehagelig at de har takket nei til debatter og kanskje vært forsiktige med å uttale seg. Hvis frykten for å bli truet blir så stor at de lar være å si det de egentlig mener, da er det et demokratisk problem, sier Jon Fitje, leder av analyseavdelingen i PST.

Fitje og politikerne (og andre medelemmer av dagens herskerklikk som føler seg "truet") er noen forbannede nidinger, vanlige mennesker som er imot invasjonen av Norge, femisupremasismen, og det generelle rådende ideologiske hegemoniet som helhet osv. blir hetset i media og/eller akademika, mister jobben/boligen etc. hvis de våger å uttale seg og nå skal alle synes synd på politikerne? Den eneste måten å sikre seg noenlunde som offentlig "politisk ukorrekt" i dagens samfunn er å være så velstående at det ikke spiller noen rolle for deg om du må gå arbeidsløs. :realmad:

I sin trusselvurdering for 2014 som ble lagt fram tirsdag, vurderer PST at de nye regjeringspartiene sannsynligvis vil «oppleve en økning i truende og plagsomme henvendelser».

Godt.

Lenke til kommentar

Dette har overhodet ingen sammenheng med artikkelen du linker til. Den sier enkelt at det er ett demokratisk problem når politikere blir truet til å ikke si det de mener.

Det jeg ikke helt klarer å forstå er hvorfor det er ett "demokratisk problem" når politikere føler seg truet av befolkningen, men intet "demokratisk problem" når politikerne truer befolkningen til å ikke si hva de mener (om politikerne)?

§ 135. Med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 1 Aar straffes den som udsætter den almindelige Fred for Fare ved offentlig at forhaane eller ophidse til Had mod Statsforfatningen eller nogen offentlig Myndighed eller ved offentlig at ophidse en Del af Befolkningen mod en anden, eller som medvirker hertil.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#§135a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...