Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Skal kjøpe en router, så jeg lurer på om denne er bra nok? Har ikke så ekstremt bra internett der den skal være, men routeren som brukes der nå er over 5 år gammel, så en som jobber for de som leverer nett hit sa at en ny router ville gi høgere hastighet. Jeg regner med den routeren jeg linket til er god nok? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Det er en god ruter Du vil nok få bedre trådløs dekning osv. Men du får ikke raskere nett hastighet. Men feks overføre filer mellom maskiner som er koblet opp på ruteren vil gå mye raskere osv. Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Storebroren: https://www.komplett.no/asus-rt-ac66uea-n66u-routerrepeater/808558 (denne er på tilbud med repeater inkludert), er enda bedre! Koster en del mere, men er en fremtidsrettet investering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Har jeg bruk for det når de fleste som skal bruke den blir å sitte i samme rom, med unntak av apple tv og en pc oppe. Lenke til kommentar
HardGround Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Asus n66u er ein veldig god router!!! Har den sjølv, kjøp! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Asus n66u er ein veldig god router!!! Har den sjølv, kjøp! Var det ikke en router fra Asus som nylig hadde et alvorlig sikkerhetsproblem? Selv ville jeg aldri kjøpt en router ment for forbrukermarkedet... Lenke til kommentar
HardGround Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Asus n66u er ein veldig god router!!! Har den sjølv, kjøp! Var det ikke en router fra Asus som nylig hadde et alvorlig sikkerhetsproblem? Selv ville jeg aldri kjøpt en router ment for forbrukermarkedet... Ja, sant da. Men forsatt ein ekstremt god router. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Asus n66u er ein veldig god router!!! Har den sjølv, kjøp! Var det ikke en router fra Asus som nylig hadde et alvorlig sikkerhetsproblem? Selv ville jeg aldri kjøpt en router ment for forbrukermarkedet... Og hvilken router ville du kjøpt da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Og hvilken router ville du kjøpt da? Jeg har i mange år brukt en Soekris net4801 boks (x86-kompatibel) som router/brannmur med OpenBSD, som også fungerer som DHCP/DNS server. Har ikke hatt en eneste sikkerhets-incident i alle de årene jeg har kjørt på det oppsettet. Endret 5. mars 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Asus sitt sikkerthetshull var at den delte filer på WAN som standard, som har blitt fikset i de nyeste firmwareversjonene. TS du skulle ha tatt deg en titt på komplett i helgen da de solgte RT-AC68U til 1595 kr Jeg synes disse fungerer utmerket til det meste selv om min erfaring med dem er kun med tredjeparts firmware Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Men Asus er ikke de eneste. De fleste har hatt sine sikkerhetshull helt nylig. Til og med produkter i Cisco SB (Small Business) serien hadde en åpen, udokumentert admin-port. Jeg har aksesspunktet i den serien, men heldigvis var det nettopp et aksesspunkt som står bak en ordentlig brannmur, så ingen sikkerhetshull eksponert ut mot internet. Min fastmonterte Inteno router (følger leiligheten) er satt i bridge, og dermed ut av spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 så at de solgte ac68u til 1600,- , men det ble ikke noe kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå