Gå til innhold

PC for videoredigering

Anbefalte innlegg

Faren min trenger ny PC.

Han holder på med en del videoredigering i Pinnacle Studio 16

i 1080p. Kamera heter Canon Legria HF G10 og støtter 50fps.

Ellers kun Office og Internett.

Jeg har tenkt følgende maskin:

Corsair Carbide 200R Komplett Edition

Cooler Master B500, 500W PSU

Intel Core i5-4440

MSI B85M-E45, Socket-1150

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Corsair SSD Force Series LS 120GB 2.5"

Logitech Keyboard K120

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic

MS COA Win 8.1 Nordic

Holder det med i5-4440 eller trenger han en i7?

Holder det med GPU'en i CPU'en eller må han ha eget skjermkort?

Holder det med 8GB minne?

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det bare redigere, ikke konvertere mellom filformater, så går vel dette selv om det vil bruke litt lengere tid. AVCHD virker ut som kamera bruker, samme med programmet. Men hadde vertfall vurdert HD 7850 brukt eller R7 260X selv om intel skjermkortet muligens går kan det nok muligens hakke litt under avspilling.

Nå har vel sandforce blitt en del bedre, men det ville vært tryggere å kjøpt Samsung 840 Pro serien isteden, vertfall mere stabil SSD disk over tid.

Men skal man først legge på en del effekter eller vurdere senere å oppgradere til 4k ultra hd kamera, vil nok en i7-4930K være mye bedre egnet f.eks med AMD 290x eller nvidia gtx 780 i så fall 32 GB ram.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis han har budsjett til det; i7 og 16 Gb RAM - prøv med integrert grafikk og oppgrader hvis han ikke er førnøyd.

Ville også lagt til en større SSD og en vanlig disk samt utstyrt maskina med en rask SD minnekortleser slik at overføringen fra kamera til PC går kjapt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at strømforsyningene du foreslår er bedre, men ikke alle trenger en entusiast PSU. CX 430M er en helt grei strømforsyning til dette oppsettet.

Lenke til kommentar

Forslag ang kortleser?

Omnithunder har foreslått frontpanel med integrert kortleser, denne er tilkoblet via intern USB 2.0 header, for enda raskere overføring så vil jeg anbefale denne; http://www.prisjakt.no/product.php?p=899231 som kobles til med USB 3.0

Jeg fant ingen interne lesere med USB 3.0. Dersom ekstern kortleser er et alternativ, så velger en helt klart en USB 3.0 versjon. Dustin har denne til en rimelig pris http://www.dustinhome.no/product/5010611883/hama-minnekortleser-usb-3-0/

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at strømforsyningene du foreslår er bedre, men ikke alle trenger en entusiast PSU. CX 430M er en helt grei strømforsyning til dette oppsettet.

Er jo heller ingen entusiast PSU jeg linker til der heller. Er PSU til budsjett pcer.

Lenke til kommentar

Er jo heller ingen entusiast PSU jeg linker til der heller. Er PSU til budsjett pcer.

Den rimeligste du foreslår er kr 249 dyrere enn CX 430M. CX 430M er en budsjett PSU med helt grei ytelse http://www.legitreviews.com/corsair-cx430m-modular-power-supply-review-what-25-can-buy_2169/8

Hvis pris ikke er avgjørende, så kjøper en et av dine forslag.

Lenke til kommentar

Pinnacle studio 16 er eit tung program. Treng god cpu for og driva da.

Har sjølv pinnacle 16 ultimate på ein pc med desse specsa:

amd fx8350

xfx 7970 ghxz edition

16gb ram

1050w psu

windows 7

Har fin flyt på i programmet

Endret av HardGround
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...