Gå til innhold

Beste smart-USB for TV?

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg en av disse, slik at jeg kan bruke laptopen min friere.

Jeg har fulgt litt med på denne, men virker kanskje ikke som et veldig trygt og testet produkt foreløpig? Presiseres gjentatte ganger at dette kun er på utviklerstadiet.

Hva er å anbefale her? Jeg trenger den til Netflix, HBO Nordic, TV2 Sumo, alle streamingportalene til CMore og Viaplay. Alle disse er tilgjengelige til Android, så det blir vel helst noe i den kategorien, da? Jeg er åpen for det meste. Trenger for så vidt ikke være en liten USB-sak heller; om det finnes en liten boks med HDMI-inngang funker vel det vel så greit.

Fint om det ligger rundt tusenlappen, men jeg kjenner ikke til prisnivået i det hele tatt, så jeg er åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det hdmi dongel med Android du mener ?

Liten boks med hdmi "utgang" som for å sende bilde til en TV skjerm ? Mini PC ?

http://www.minix.com.hk/

MiniX NeoX7 med Android 4.2.2 er interessant.

Android funker helt fint med mus tastatur etter min erfaring.

Edit :

Noe å tenke på.

Tv2 sumo appen til android suger da.

Netflix og hbo på android er mye bedre enn via nettleser etter min mening.

Cmore og viaplay vet jeg ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Omnithunder: takk for tips, men jeg har allerede et opplegg som har kostet litt. Jeg er først og fremst ute etter noe helt OK til en grei pris til husstandens tredje-TV.

Slik som syar2003 linker til, er det OK? Jeg ser de har den inne her. Er denne grei? http://samok.no/butikk/mini-pc-2/minix-neo-x7-mediaspiller/

For eksempel disse mindre USB-bitene som koster rundt 500 kroner. http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/mediaspillere/Andersson-ADS30/198588.3141/ Denne, for eksempel. Hvor mye står denne tilbake for den over? Er 1,6 GHz prosessor for lite?

Lagringsplass er ikke viktig. Det er egentlig bare streaming fra Sumo, CMore, Viaplay etc.

Lenke til kommentar

Alle disse finnes i Google Play, ja. Har alle på mobiltelefonen. Kan koble denne til TV-en med HDMI, men kvaliteten blir så som så.

I tillegg hender det jo av og til at noen ringer til meg. Det passer dårlig om jeg bruker den til streaming akkurat da.

Endret av whoowhooo
Lenke til kommentar

Alle disse finnes i Google Play, ja. Har alle på mobiltelefonen. Kan koble denne til TV-en med HDMI, men kvaliteten blir så som så.

I tillegg hender det jo av og til at noen ringer til meg. Det passer dårlig om jeg bruker den til streaming akkurat da.

Hvorfor blir kvaliteten dårligere? Mulig PC versjonene har bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Først og fremst er det voldsomt upraktisk, siden mobilen lukker streamingtjenesten når jeg mottar anrop.

Egentlig vil jeg bare ha en dings ved TV-en jeg kan fyre opp uten noe stress. Jeg har en Xbox360, men der mangler Sumo og CMore, og med laptopen er det mye av det samme som med mobilen - at jeg vil helst vil ha den fri. Det hadde vært voldsomt kjekt med en dings som var en permanent løsning. Jeg heller kanskje mest mot MiniX Neo X7 3D, men jeg kjenner ekstremt dårlig til hva som finnes av alternativer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...