Gå til innhold

Ønskeliste for firmwareoppdatering

Anbefalte innlegg

Leste denne tråden på fredmiranda: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1259542

Der ønsker folk seg nye funksjoner på sony A7 og A7r for fremtidige firmwareoppdateringer.

Tenkte vi kunne ha en liknende tråd her, men vi trenger vel ikke å begrense oss til et spesifikt kamera?

Mine ønsker til min A7:

- Muligheten til å bruke kameraet med strøm fra veggen (Hadde vært genialt til video, batteriet lades allerede gjennom kameraet)

- Flere forskjellige crop-faktorer under videoopptak

- Full fjernstyring fra pc og mobil trådløst (De mulighetene som finnes nå er ganske begrensede)

- Muligheten til å styre ISO på sekundærhjulet i A og S -modus. (Per i dag styrer begge hjulene det samme)

- Å kunne slå av skjermen helt med en knapp (Kan bare gjøre den sort, og baklyset er på hele tiden med mindre man bruker søker, da slås den helt av)

Hadde også en periode en Nikon D7000, på den så ønsket jeg meg først og fremst muligheten til å endre blender mens jeg tok opp video, men det ser ut til at det er kommet i senere kameraer :)

Hva slags ønsker har du til neste firmware-oppdatering til kameraet ditt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D90: Mulighet til å låse exponering ved videoopptak. Eller å kunne velge shutter og blender ved videoopptak. Men dette skjer ikke. Det er alt for gammelt. Dessuten må de jo ha noe å lokke med på de nye modellene. :p

Ikke systemkamera men, Canon HF S21 (Videokamera): Ekte 25P (eller 24P) og ikke det ubrukelige juksefjaset de europeiske modellene kommer med. Dette skjer heller ikke av samme grunn som over.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Ikke systemkamera men, Canon HF S21 (Videokamera): Ekte 25P (eller 24P) og ikke det ubrukelige juksefjaset de europeiske modellene kommer med. Dette skjer heller ikke av samme grunn som over.

Hva mener du her, egentlig? :)

Lenke til kommentar

25p på HF S21 er egentlig bare 50i hvor felta er lagt sammen (deinterlaced). På den amerikanske versjonen blir det tatt opp i ekte 24p.

Lenke til kommentar

25p på HF S21 er egentlig bare 50i hvor felta er lagt sammen (deinterlaced). På den amerikanske versjonen blir det tatt opp i ekte 24p.

Ahh.. Det er jo veldig merkelig da. Hvorfor forkrøple et kamera som KAN gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...