Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Arr som aldri går bort

Anbefalte innlegg

Har ett arr på leggen etter barbering fra juli i fjor, dvs ca 8 måneder gammelt. Det er misfarget og ser ikke særlig bra ut. Det var knallrødt, men har blitt gradvis noe lysere. Når jeg trykker på det blir det hvitt/veldig lyserosa. Har jeg noe å bekymre meg for? Har diabetes som kan gjøre at sår og arr tar lengre tid å gro, men er det noe jeg kan gjøre? Har smurt på natural skincare krem fra bulldog 2-3 ganger om dagen siste par månedene. Føler det har hjulpet litt. Det er ikke selve arret som plager meg, men tanken bak at det kan være noe mer seriøst bak det at det ikke gror.. kan det være kreft?

Anonymous poster hash: 853f6...0bc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett arr på leggen etter barbering fra juli i fjor, dvs ca 8 måneder gammelt. Det er misfarget og ser ikke særlig bra ut. Det var knallrødt, men har blitt gradvis noe lysere. Når jeg trykker på det blir det hvitt/veldig lyserosa. Har jeg noe å bekymre meg for? Har diabetes som kan gjøre at sår og arr tar lengre tid å gro, men er det noe jeg kan gjøre? Har smurt på natural skincare krem fra bulldog 2-3 ganger om dagen siste par månedene. Føler det har hjulpet litt. Det er ikke selve arret som plager meg, men tanken bak at det kan være noe mer seriøst bak det at det ikke gror.. kan det være kreft?

Anonymous poster hash: 853f6...0bc

Med tiden vil det nok bli mindre og mindre synlig. Er det derimot et arr(arrvev) er ikke dette noe som forsvinner da dette er ny hud som blir laget for at et kutt skal gro igjen, men denne nye huden har ikke samme elastiske egenskaper som den opprinnelige huden, som hvertfall gjør den mye enklere å kjenne for personen som har arret, men ikke nødvendigvis å se for andre.

Sår gror mye senere på steder på kroppen hvor huden ligger helt inntil knoklene(som på leggen) pga. mindre blod på slike steder(om jeg husker riktig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...