Tommylad Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Hei! Jeg har selv en Intel NUC D54250WYKH) med Core i5, 240GB SSD, 8GB Minne og er aldeles strålende fornøyd. Kjører Windows 10 og streamer Netflix, Nrk, "andre strømmetjenster" og kan faktisk også bruke Xbox One Stream og spille xbox-spill på den helt uten problemer. Er koblet til med Ethernet. Jeg har ikke overklokket noe som helst.. men tunet ned vifta litt i biosen for støyen sin skyld- Så har jeg omsider overtalt naboen til også å skaffe seg NUC. Han har kjøpt en Intel NUC D54250WYK med 4GB minne. Det er et sorgens kapittel. Han bruker mye TV2 Sumo blant annet.. Har forsøkt i alle browsere og i Windows 10 appen.. men det er bare hakking og krøll.. plutselig er det litt fort film osv.. Samme med NRK nett-tv. Youtube i full hd ser ut til å fungere fint. Han er koblet til med ethernet (100 mbit fiber) Alt av driver er oppdatert. Nyeste biosen er lagt inn. (løste problemet med at lyd forsvant når Onkyoen hans var slått av og på igjen) Noen som har erfaringer med denne? Den virker som en totalt annen maskin enn min egen. Vil en oppgradering til 8GB ram utgjøre noe? Eller burde jeg eventuelt heller nedgradere maskinen hans til 8.1? mvh Tommy Endret 20. november 2015 av Tommylad Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Tror det må være et driverproblem. Kan det være at Windows Update har installert en driver etter at dere lastet ned siste driver fra intel.com? Har opplevd det selv og da måtte jeg installere den siste på nytt. I tillegg virker ikke Intel Driver Utility som den skal for meg, jeg får mer oppdatert driver hvis jeg går til intel.com, velger "Browse Drivers" og laster ned den siste derfra. Pass på å laste ned den som er spesifikk til Windows 10, det er en egen link til den, og en annen til Windows 7/8.1 drivere. Lenke til kommentar
Tommylad Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Tror det må være et driverproblem. Kan det være at Windows Update har installert en driver etter at dere lastet ned siste driver fra intel.com? Har opplevd det selv og da måtte jeg installere den siste på nytt. I tillegg virker ikke Intel Driver Utility som den skal for meg, jeg får mer oppdatert driver hvis jeg går til intel.com, velger "Browse Drivers" og laster ned den siste derfra. Pass på å laste ned den som er spesifikk til Windows 10, det er en egen link til den, og en annen til Windows 7/8.1 drivere. Jeg har brukt Intel sin side. Prøvde første den her Driver Update Utility, men fikk mye failed der så installerte i stedet samtlige drivere manuelt som var til Win 10 X64. Så den skal være helt 100% med alt fra Intel. Ikke noen bedring av det. Spørsmål: Trenger man Realtek Driverne så lenge man får lyd og alt fungerer som det skal? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Da tror jeg at jeg ville nedgradert til Win 8.1. Har selv ikke oppgradert til Win 10 siden Windows enda ikke har gitt meg den "automatisk" og siden nettet er fullt av folk som har problemer med Win 10 og D54250WYK. Rart at dere begge har samme NUC og at det fungerer for deg. Det må nesten har noe med drivere å gjøre. RAM er det ihvertfall ikke. Lenke til kommentar
c2h5oh Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Ser ut som det kommer nye NUCer med 4K@60Hz støtte via HDMI snart http://www.fanlesstech.com/2016/07/exclusive-kaby-lake-apollo-lake-nuc.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå