Gå til innhold

Esport: TCM Gaming er europamestere i Call of Duty: Ghosts


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, TCM og epsilon for den del har jo flere lag, de har ikke bare ett lag eller team på konsoll, hvor små tror dere de egentlig er, wtf?
Uansett, om det er på PC eller konsoll så spiller de nok rimelig imponerende, de blir litt som om dere skulle stilt opp mot NiP i CS:GO på PC, alle som kommenterer her hadde blitt grusa så ekstremt hardt at det er bare artig å se på, det samme gjelder om dere hadde dere prøvd dere mot disse på konsoll med autoaim slått på og det er ikke alle PC pro gamere som er slanke heller.

Det å bli EU eller verdens mester er ikke akkurat gjordt på 5min en fredags kveld heller, noe som det virker som folk tror, uansett om det er på PC, konsoll eller mobil tlf for den del.

 

Om noen lurte så er jeg en PC elitist deluxe, men selv om det er på konsoll så vil jeg ikke kalle disse folka for low skilled for å si det slik.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Wohoo, gz med å være europas beste drittunger i et CoD spill på konsoll med autoaim.

Du fremstår som en drittunge selv med måten du skriver på.

 

 

Merkelige greier det der. Kan ikke si at du fremstår noe mindre douchy.

 

Lol viste ikke at TCM gikk videre fra PC cod4 promod møtte dem der. Gå over til console viser bare noobaline det er.

Cod er ødelagt for min del, ingen mod tools til å lage et balansert spill.

 

Det er jo ikke de samme som spilte på PC som spiller på konsoll da ;).

 

Vel, TCM og epsilon for den del har jo flere lag, de har ikke bare ett lag eller team på konsoll, hvor små tror dere de egentlig er, wtf?

Uansett, om det er på PC eller konsoll så spiller de nok rimelig imponerende, de blir litt som om dere skulle stilt opp mot NiP i CS:GO på PC, alle som kommenterer her hadde blitt grusa så ekstremt hardt at det er bare artig å se på, det samme gjelder om dere hadde dere prøvd dere mot disse på konsoll med autoaim slått på og det er ikke alle PC pro gamere som er slanke heller.

 

Det å bli EU eller verdens mester er ikke akkurat gjordt på 5min en fredags kveld heller, noe som det virker som folk tror, uansett om det er på PC, konsoll eller mobil tlf for den del.

 

Om noen lurte så er jeg en PC elitist deluxe, men selv om det er på konsoll så vil jeg ikke kalle disse folka for low skilled for å si det slik.

 

Du har helt rett i at jeg antakeligvis hadde blitt grust dersom jeg hadde forsøkt meg på noe konsollspill mot disse karene, men det stemmer nok at jeg hadde grust de dersom de hadde spilt et vilkårlig dataspill mot meg på PC.

Det å være god i skytespill på konsoll er ikke egentlig noe å være stolt av. Det er ikke sånn at skillkurven er veldig bratt eller høy, som gir hele communityet en dårlig evne til å forbedre seg i spillet. For å si det sånn, så tar det veldig mye lenger tid og innsats for å bli god i dataspill på PC enn på konsoll. Derfor er konsollcompetetivitet latterlig i hvert fall når det gjelder FPS - slåssespill og platformspill er noe helt annet.

Kunne sikkert utdypet dette mer, men det gidder jeg ikke i denne posten.

Lenke til kommentar

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Endret av fadefade33
Lenke til kommentar

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

 

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Men det er ingen som hjelper deg å løpe 100 meter, men FPS-spill på konsoll har aim assist.

Lenke til kommentar

 

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

 

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Men det er ingen som hjelper deg å løpe 100 meter, men FPS-spill på konsoll har aim assist.

 

Aim assist går ann å skru av. Tviler sterkt på at noen pro spiller bruker aim assist.

Jeg var ikke i nærheten av god på konsoll, men jeg spillte uten assist siden jeg syntes det bare gjorde vondt værre.

Lenke til kommentar

Det brukes aim assist også i pro-scenen. Å skru den av ville kanskje gjort skillet mellom god og dårlig betydelig større, men du ville totalt ødelagt AR og Sniper f.eks. Og de fleste ville løpt rundt med SMG.

Det ville kostet mer enn det smakte.

 

Jeg var så heldig at jeg fikk lov til å se denne turneringen live i London, og jeg må si jeg ble veldig imponert. Spillernes holdninger til å være semi-profesjonelle spillere er jevnt over lik de vi er vant med å se fra utøvere i mer tradisjonell sport. Jeg ble også imponert over hvor gode de faktisk er, spesielt i finalen mellom TCM og Epsilon kunne man se hvor stor forskjellen er mellom de dårlig,halvgode og de beste.

Det er ikke kun aim som utgjør om man er god eller ei, selvom det såklart er det som er mest synlig.

 

Det er selvfølgelig en større "Wow faktor" over noen skikkelig freshe frags i et FPS på PC, men når det er solgt 25 millioner kopier av Black Ops 2 og en stor majoritet av det er på konsoll, da er det en bragd å være blandt de aller beste i verden. Synes nå jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

 

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Men det er ingen som hjelper deg å løpe 100 meter, men FPS-spill på konsoll har aim assist.

Poenget mitt står fortsatt da spillereglene er likt for alle.

Lenke til kommentar

 

 

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

 

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Men det er ingen som hjelper deg å løpe 100 meter, men FPS-spill på konsoll har aim assist.

Poenget mitt står fortsatt da spillereglene er likt for alle.

 

 

Det er ikke alltid sånn at ett enklere spill gjør det lettere å nå toppnivå, men det er ikke alltid sånn at det ikke gjør det heller. Jeg kan i løpet av minutter være på "elite-nivå" i 3 på rad.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er endel som missforstår konseptet bak vanskelighetsgrad i konkurranse sammenhenger. Det blir ikke nødvendigvis lettere å konkurrere på høyt nivå fordi spillet er enklere bygd opp. Du får en raskere læringskurve ja, men dette gjelder alle. Det vil alltid være rom for det lille ekstra som skiller de beste spillerne fra resten av spillerne, og det faktum at spillet er enklere bygd opp kan faktisk legge opp til en vanskeligere karriere hvis popularitet og mengde spillere er høy. Det er ikke særlig teknisk vanskelig å løpe 100-meter? Du trenger trening og finjustering over lengre tid og ytelsen din måles opp mot alle andre som deltar.

 

Bottom line: Så lenge spill-kriteriene er likestilt for alle som deltar vil vanskelighetsgrad justeres etter hvor stor populariteten er.

Men det er ingen som hjelper deg å løpe 100 meter, men FPS-spill på konsoll har aim assist.

Poenget mitt står fortsatt da spillereglene er likt for alle.

 

 

Det er ikke alltid sånn at ett enklere spill gjør det lettere å nå toppnivå, men det er ikke alltid sånn at det ikke gjør det heller. Jeg kan i løpet av minutter være på "elite-nivå" i 3 på rad.

 

AtW

 

Her begynner vi å bevege oss over i såpass enkle spillregler at meste parten av poenget frafaller ja. Et konkurransedyktig spill bør ha en fin balanse når det kommer til lærekurve og mestringsnivå. Eksempel noe av grunnen til at DotA 2 er mindre populært enn LoL (for nå) kan nok trekkes til en brattere læringskurve samt flere elementer å holde styr på.

Lenke til kommentar

Det jeg mest lurer på er om det kommer til å komme en sånn morsom video om usportslig oppførsel som var for et par år siden i et Europa mesterskap i Black Ops.

 

EDIT: Fant videoen

 

 

 

Missforstå meg gjerne, jeg mener ikke at det er kun i CoD eller konsoll turneringene som denne oppførselen er å finne. Er bare å se hvordan noen av Fnatic folka oppfører seg etter at de vinner i CSGO Turneringer.

Endret av Sirius Cobra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...