Russlebiffen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Når jeg setter igang benchmark, spill og andre tunge oppgaver så slår den seg av med en gang. Jeg kjøpte pc`en for litt over en måned siden og den har funket helt utmerket til nå. CPU`en er ikke for varm og ikke noen av de andre delene heller. Håper noen kan hjelpe AMD XP 2500 Barton ABIT NF7-S Hovedkort 2x Twinmos m/winbond 3200 Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei, Kan du beskrive litt mere hva som skjer? SKrur den seg rett av uten feil meldinger? Lenke til kommentar
Russlebiffen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp. Den slår seg plutselig av uten noe som helst forvarsel. Alt stopper helt og den står og piper som en ambulanse. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 se i HK manual hva pipingen betyr. Lenke til kommentar
_van_ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Samme problem har jeg, den bare rebooter eller henger, ingen blåskjerm, ingenting. Min har bare pepet som en ambulanse 2 av 100 ganger. Lenke til kommentar
Russlebiffen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Akkurat den pipingen var ikke nevnt noen plass i manualen Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvor stor str0mforsyning har du? Lenke til kommentar
krest Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 hadde dette probleme for en tid siden, da fant jeg ut at det var ramen som fusket. bedre innstillinger måtte dermed til :wink: Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Alt er dødt (strømforsyning er kaputt) Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker). Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V) Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal) Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal) Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning) RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på). Overoppheting (vifteproblemer). Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis). Lenke til kommentar
Russlebiffen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 strømforsyningen er på 360v, alle viftene funker som de skal, aldri hatt problem me oppstart og har ikke hatt nån reboot, alt bare stopper helt(bortsett fra pipingen) og chassise er jordet Lenke til kommentar
Chopper Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg hadde problem med min maskin ved at den shuttet ned når jeg drev tunge programmer. I probe viste temperaturen helt normale indikasjoner. Jeg startet maskinen på nytt og gikk inn i BIOS, og der var temperaturen en annen, nemlig MYE høyere. Altså ble jeg lurt av temp. reading i windows. Jeg hadde satt CPU-vifta på feil vei :oops: Jeg snudde vifta og nå funker maskinen som bare det! :-) Har du sjekket temp i BIOS? Hvis ikke , gjør det! Kanskje du også er blitt "lurt" til å tro at tempen er helt ok. 2800+ XP, ASUS A7N8X Deluxe, Twinmos 1024Mb, Radeon 9800 Pro Lenke til kommentar
Russlebiffen Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 jepp, den viser 40 grader. Noe som er rart er at SiSoft sandra sier "CPU fan has failed. Check it!" og den viser 1400 omdreininger, men i bios står d 5100 noe som er riktig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 SiSoft Sandra som kødder da? Kanskje programmet har mulighet til å slå av hvis en av viftene går dukken, hvilket det virker som SiSoft Sandra tror. Prøv en full avinstalling av Sandra, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå