Gå til innhold

Batman: Arkham Knight


Anbefalte innlegg

Bah. Var storfornøyd med hvor mye jeg sparte på Gamesplanet, før jeg i dag plutselig innså at det var pund jeg hadde betalt i og ikke euro. Sløvt av meg og noe som betyr at jeg sparte kun 75 kroner sammenlignet med premium edition på Steam..og det blir ikke låst opp før tirsdag.

 

Jaja, 400 spenn for spillet + 125 for fremtidig dlc er virkelig ikke verdens undergang. Som en stor fan av Rocksteady sin Arkham serie så regner jeg med det blir verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått meg spillet jeg også, men da det er på Steam så er det lukket inntil de åpner det opp :p

Har det på fysisk disk. ;)

 

På et oppdrag litt ut i spillet kan man høre på telefonsvareren. Anbefaler å høre gjennom alle beskjedene, for de to siste er jævla vittige.

Nja, George er kongen av telefonsvarere. :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du linker til Crazy Joe Devola? Det var jo en bombe. :p

 

On-topic installerer jeg oppdaterer nå, så blir det å laste ned historie-greiene til Harley. Eneste som mangler nå er jo så klart Power-Girl. :p Kort sagt prøvde Powre Girl å stoppe en atombombe, ting gikk ikke helt etter planen, og... vel...

 

 

 

 

harley-quinn-13-panel-1.jpg

 

:rofl: 

 

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med å installere, og Harley DLCen er lastet ned og aktivert. Blir bra helg, dete her. :D

 

Edit: Har testet Harley Story Pack, og det lover bra (men er dessverre svært kort. Er allerede 20% ferdig, og har knapt begynt.) Er også horrible styring på Batmobilen, imho. Men bortsett fra sånt lover det svært bra. Skader ikke at Poison Ivy dukker opp svært tidlig. Hun er soleklart favoritten min. Ikke bare i Batman-universet, men i hele DC, Marvel og Dark Horse til sammen. :) Andreplass går nok til Lady Rawhide, men vi ser neppe henne i Arkham med det første. Eller noe som helst annet sted annet enn i tegneseriene, for den saks skyld. :p

 

Ooooog da var det fem timere. Geezes, tiden flyr. :p Kort oppsummert mener jeg det er alt for mye rot med Batmobilen, og den er ikke engang spesielt morsom å kjøre. Gameplayet er ren reprise fra de andre spillene, og gjør fint lite nytt (annet enn Batmobilen, så klart.) Men historien fenger meg rimelig mye, vi har jevnlig kontakt med Oracle/Barbara Gordon/Ex-Batgirl (skader ikke at jeg liker henne nesten like mye som Poison Ivy), og hele level design er stort sett utrolig bra. Byen i seg selv er rimelig kjedelig å utforske, men pytt. Men det beste er at etter fem timer med nesten bare historie er jeg fortsatt bare 7% ferdig, ifølge statistikken. :p  Har heller ikke begynt noe særlig med challenges osv.

 

Alt i alt er en svært midlertidg anmeldelse at det er Arkham City med Batmobilen, på godt og vondt. Det er mye som er forbedret, men det er lite nytt. Kan trygt anbefales, men dette bør være det siste i Batman-serien. Det er fortsatt svært bra, men sitter ofte med følelsen av at jeg har gjort alt dette før.

 

Men det fører oss tilbake til Harley DLCen. Hun er på mange måter Batman i ny drakt (for å si det sånn),og gameplayet er mye av det samme som med Batman. Hun har "psychotic mode" i stedet for detective vision, hopper opp på avsatser osv i stedet for å bruke grapple, men hun har også en del egne ting som gjør henne unik. Personligheten hennes er også svært annerledes enn Batman (logisk nok). Hadde absolutt ikke hatt noe imot et Harley Quinn: Arkham Asylum neste gang. :)

 

(eller Poison Ivy: Arkham Asylum, men det ville på mange måter blirr overkill. Hun ser nok svak ut, men hun er en av de sterkeste i hele Batman-universet. Bare synd hun alltid er så undervurdert, og alt for ofte sett som en ren villain.) :( (men Harley var jo i lang tid bare "dama til Joker", så hvem vet? Kanskje Ivy får den oppmerksomheten hun fortjener etterhvert..) (og ja, jeg er rimelig trøtt nå.) :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Husk at GTA V hadde jo en preload ca en uke før det kom ut på pc :p Er jo flere spill som ofte har preload noen dager før selve spillet kommer ut, så ja litt rart at steam ikke har det denne gangen. 

 

Ser forresten at de som har det på PS4 allerede har fått en patch på over 3 gb allerede, Denne kommer vel til pc også regner jeg med...  

Lenke til kommentar

Ooooog der var spillet droppet. :( Sorry å si det, men kom til et mission som er så godt som umulig å fullføre. Håper det bare er en bug. Men kort sagt kjører jeg Batmobilen og jakter på noen tullinger, men det er så vanvittig vanskelig å styre at selv å kjøre rett frem er et slit. Føles som om jeg kjører på bankis, eller er permanenti  hover-mode. Å kjøre i høy fart, svinge ganske ofte OG skyte bilene samtidig... ikke faen. Gav opp etter seks forsøk uten å ha vært i nærheten av å ta én bil. Kjipt. Men som sagt, håper det bare er en bug. Men hvorfor man akselrerer med høyre trigger og har begge våpnene på høyresiden er sykt idiotisk. Hvorfor kunne vi ikke ha våpnene på venstresiden av gamepaden? Eller i det minste gitt oss mulighet for å velge selv?

 

Bra spill for øvrig, men synd Batmobilen ødelegger alt for mye. Den føles ikke engang som en tung Batmobil, men mer som en glasskule på blankis. Når jeg må bruke den, bruker jeg den nesten utelukkende i hovermode (battle mode). Håper vi IKKE får den driten i neste spill.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Var det sånn at du spiller på Wii U, og bruker HDMI in-greia som er på Xbox One? Prøv å koble Wii U rett inn på TVen (eller receiver om du bruker det) istedenfor og se om det blir lettere. Det er endel input lag når man kjører det igjennom Xbox One, og det igjen gjør at det blir mye vanskeligere enn det skal være.

Lenke til kommentar

Har Wii Uen koblet gjennom XBone, ja. Men har Arkham Knight på Xbone, så Wii U har ingenting med dette å gjøre. Tror bare det eren bug, så spillet tror Batmobilen er i hover-mode når den ikke er det. Det gjør at jeg får kjøre i normal fart, men det er komplett umulig å styre. For å ta det kort gjør battle mode (hover mode) at bilen svever, så den kan flytte seg sidelengs. Tenk da å kjøre i høyt tempo gjennom gatene når du knapt kan svinge, men til gjengjeld kan du bevege seg sidelengs.

 

Men å "gi opp spillet" var vel å ta litt hardt i. Har fortsatt en del av histoiren ti Harley igjen, og er en del challenges jeg vil prøve meg på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...