Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en skoleoppgave som er å skrive et kåseri. Kåseri er noe jeg har null erfaring med, og vi har snakket veldig lite om det på skolen. Aner ikke om jeg har skrevet et kåseri det hele tatt! Og vet heller ikke hvordan jeg skal avslutte. Jeg håper derfor på litt hjelp fra dere :) Har skrevet en del nå, men ikke så mye med tanke på rettskriving. Læreren kommer til å passe på tegnsettingen, så om dere ser noen feil; bare rop ut! Jeg går i 10. klasse og kåseriet er på nynorsk.

Tusen takk på forhånd! :D

Her er det:

Leve livet baklengs

Har du nokon gang tenkt over korleis det ville ha vore dersom vi hadde blitt yngre istaden for eldre? Ein skulle starte med å dø, så er du ferdig med det. Etter det ville vi gått over til å vere 90 år gamle med Alzheimers. Forskjellen på det og ein baby? Finst ikkje. Berre sjå på ein nyfødt baby. Full av rynker, eitt skalla hovud, stor mage og med ein munn utan tenner blir det akkurat same. Men fordelane derimot er store. Tenk deg dette: Du vaknar opp på ein gamleheim. Du kjenner deg betre kvar dag, og blir kasta ut fordi du er for frisk. Deretter hevar du pensjonen din og startar å arbeide. På jobben får du ei gullklokke den første dagen. Du jobbar i 40 år, inntil du er ung nok til å nyte pensjonen din. Du festar, drikk alkohol, er generelt promiskuøs og forberdar deg på å ta ei utdanning. Så er du klar for barneskulen, blir eit barn, leikar, utan å ha noko ansvar. Deretter er du ein baby heilt til du blir født. Dei siste 9 månadene dine brukar du på å flyte i noko som liknar eit luksuriøst spa med sentralvarme og romservice.

Ein ville komt til verda med venner for livet, som ein til slutt berre ville gløyme fordi du aldri møtte dei. Det er den perfekte løysninga! Du er no ikkje lenger forplikta til å svare på «eg får ikkje sove», midt på natta. Dessutan kjem mobiletelefonen til å gå rett til barna, fordi du har gløymt korleis du brukar den. Det samme skjer med bilen fordi du har blitt for ung til å køyre. Og når du ikkje har gjort leksene kan du ærleg seie, «eg gløymde det.» Kva er ulempene? Få. Alt eg kjem på akkurat no er fødselen.

Å bli yngre istaden for å bli eldre hadde endra heile synet vårt på verda! Bekymringrar om pensjon, helseforsikring og begravelse høyrer til fortida. Vi kunne ha unngått dei feila som vi tenkjer på om kvelden istaden for å sove. Dei som får ein til å tenkje på alt som ein skulle ha gjort annleis i livet sitt. Som til slutt får ein til å skrike ut. Men du kan sjølvsagt ikkje skrike for høgt slik at andre høyrer deg, lista er allereie lang nok. Så du endar opp med å høyrast ut som ei geit i stemmeskifte, som alle i huset kan høyre. Det er da du finn fram sovepillane. Ja, som 90 åring ville vi hatt mykje meir visdom. Nok til å ikkje gjere som vennane på 14 seier. Istaden for å vere taus og mystisk på første daten, kunne du ha tatt henne med på windows-shopping på Ikea for å vise henne at du er klar tilden fasen i forholdet.

Noko anna som ville ha vore positivt for kvinnene er faktumet at vi ville vore betre sjåførar og idrettsutøvrar. Mannen ville hatt mindre rekningar, medan kvinnene kan gjere enda meir på ein gong! Idrettslag ville vore på jakt etter unge folk som i dag ville ha snubla over stokkane sine. Desse unge menneska ville hatt 30, 40 eller kanskje 50 års erfaring. Medan dei i dag har sitt største, og einaste høgdepunkt på slutten av tjueåra med kanskje berre 15 års erfaring. Ungdom no tildags sit berre inne heile dagen, medan kroppen er på sitt allerbeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste det like etter at du postet det, men jeg har vanskeligheter med å si noe om det. Jeg tror mange mister litt interessen når det er på nynorsk. Det er litt uklart om du vil ha hjelp til å holde deg innenfor sjangeren, eller om det er rettskrivningen du først og fremst vil at noen skal se på. Dessverre kan jeg ikke nynorsk særlig godt, men jeg syntes at selve kåseriet var bra. Jeg vet ikke om det er noen "Rett min nynorsk"-del her på forumet et sted?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Er ikke særlig god i nynorsk, så jeg orker ikke å rette feil, men jeg la merke til en på linje 5. Der står det ''Du vaknar opp på ein gamleheim.'' Det burde vel være ''eit'' istedet for ''ein'' .

Det du kunne hatt mer av:

* Mye mer ironi, overdrivelse og sarkasme

* Overraskende slutt/poeng

Lenke til kommentar

Enig med han(?) over her.

I tillegg vil jeg kommentere to ting jeg så.

- Ta med bindestrek mellom "90" og "åring".

- Du kan gjerne oversette windows til nynorsk (altså vindaug, om jeg ikke tar helt feil). Windows-shopping høres ut som at dere skal ut å kjøpe OS til datamaskiner :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det er sjangeren jeg sliter med, nynorsken kan jeg rette på selv. Er enig i det dere sier, men jeg kommer ikke på en overraskende slutt?

Jeg fikk tilbakemelding av læreren i går. Han sa jeg bør ha med en innledning om ulempene med å være gammel først, og deretter komme med ideen om å leve livet baklengs. Også sa han at jeg kunne prøve å ha med mer bildebruk/ideer om hvordan det ville vært å leve livet baklengs. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...