Snylter Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hei Jeg har fått i oppdrag å leie ut en hytte for en organisasjon jeg er medlem av. Hytta skal leies ut til et statlig organ, og på litt spesielle vilkår. Leieprisen består av to deler, det er en klar økonomisk del som igjen består av to deler (offentlige avgifter og forsikring), og en del som består av vedlikehold av eiendommen. Det er altså slik at leietaker skal betale det samme beløp i leie som eier betaler i avgifter og forsikring. I tillegg til dette skal leietaker ha en vedlikeholdsplikt som strekker seg ganske langt, og der leietaker står for alle kostnader både hva gjelder personell og materialer. Har noen vært borti tilsvarende før? Er det noe spesielt jeg må tenke på ved oppsett av en slik kontrakt? Vi tenker i første omgang å tilby 5 års leie på disse vilkårene, der leietaker har rett på 5 nye år hvis eier skal fortsette utleie av eiendommen (altså ikke ta den i bruk selv eller selge) Oppsigelsesmuligheter er noe vi regner med å bli enige om. Hvordan kan eier sikre seg best mulig mot å lide økonomisk tap ved misligholdt vedlikeholdsplikt? (Jeg anser det som svært usannsynlig, men vil forsøke å redusere sannsynligheten ytterligere) Årsaken til at eiendommen skal leies ut er et tregt marked for salg kombinert med at eiendommen rett og slett ikke brukes i dag (sist det var folk der på tur er minst 3 år siden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå