Gå til innhold

Tips til trening hjemme

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å begynne å trene litt. Vil gjerne ha litt fasong på armene og brystet mitt, da jeg er så skinny. Mage og rygg er sikkert lurt å få trent også, så egentlig hele overkroppen da. Ikke tips meg om treningssenter, da det er uaktuelt pga økonomi. Er 184 cm og veier bare 69. Skulle gjerne hatt 6 kg mer med muskler ish.

Jeg har RedCord + manualer på 7.5 kg, evt. 1 manual på 15 kg tilgjengelig. Tenker å spise en del makrell i tomat, egg og havregrøt fremover, samt få i meg tran. Nå vet jeg ikke helt hva dette inneholder, men ser for meg det er en god start, hehe. Noe annet som kan være lurt å spise? Ser helst etter tips til å få vekta litt opp, i form av mat og ikke pulver av ymse slag. Tunfisk på boks er kanskje ikke så dumt heller?

Tips til hvordan jeg skal gå frem på treningsparten med utstyret jeg har tilgjengelig? Ben gidder jeg ikke trene da de får trening gjennom fotballspilling. Burde jeg kjøre maks styrke eller utholdenhetsstyrke for å få markerte muskler? Husker ikke dette fra skolen (gikk idrett!). Serier/reps, hvor mange ganger i uka for å få synlige resultater så kjapt som mulig osv?

Endret av jonastra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bygge kroppen tar tid og ikke minst PENGER. 80 % av kroppen blir laget på kjøkkenet. Du sier at du vil gå opp i vekt, som betyr at du må spise MYE, og det blir ikke billig. Samtidig spiller du fotball, som betyr at du må spise MER, fordi du forbrenner masser kalorier gjennom cardio. Du vil bruke mer penger på mat enn ett medlemskap på et treningsstudio.

Hvis du virkelig vil dette, så foreslår jeg at du prioriterer det og skaffer deg en jobb sånn du kan finansiere denne hobbien.

Lenke til kommentar

Takker for tips. Dette er absolutt ikke en hobby, da jeg egentlig ikke er veldig glad i å trene styrke. Av prinsipp går jeg ikke i noe studio, da det koster mye og ofte er bindingstid. Slu business, spør du meg. Jeg er helt sikker på at det går an å bygge muskler utenom treningsstudioer. Alt jeg ber om er mattips og gode øvelser, det vil taes imot med takk!

Feks; push-ups, sit-ups, 15 kg manualer (kan gå til innkjøp av noen flere kg etterhvert), redcord etc. Det må vel gå an å få litt mer markerte muskler fra det? Å trene på sin egen kroppsvekt? Hvis 6 kg høres mye ut å gå opp, vel sløyf det. Jeg vil i bunn og grunn bare få litt markerte muskler. Jeg understreker LITT. Hvor ofte bør jeg trene? Hvor mange måltider daglig?

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Negativt blir relativt, for det stemmer.

Ikke bare må du spise ca 40 kikokalorier pr kg kroppsvekt + det du svir av på annen aktivitet som fotball, men å bygge masse krever progresjon også, dvs vektene må øke hele tiden og da kommer ikke kroppsvekt langt i lengden.

Manualer går, for eks 6kg 8kg 10kg 12kg osv, siden du har dette.

Markert masse får man ved å redusere fettprosenten, men det burde være noe å vise frem først. // ellers blir man bare tynn / se tynn ut.

Lenke til kommentar

Helt ærlig. Det er en grunn til at jeg går på treningssenter flere ganger i uken og spiser som en hest. Også kommer du her og forteller meg at jeg kan oppnå samme resultater med litt makrell i tomat, tran og redcord hjemme i stua?

Jippi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nevne x og y øvelser her, men hvis dette er noe du ikke liker å gjøre, så er løpet kjørt allerede.

Finn en aktivitet som du liker å gjøre som kan hjelpe å skulptere kroppen istedenfor å drive med vektløftning. F.eks klatring eller kampsport. Husk; long term consistency beats short term intensity.

Billig mat; havregryn, olivenolje (kaloritett), kyllingkjøttdeig/svinekjøttdeig/tunfisk/proteinpulver (billig proteinkilde)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil det være bedre å bare prøve å spise seg feitere, uten å trene så mye først? Føler forsåvidt at det meste av fettet jeg får i meg bare legger seg på magen med en gang. Irriterende.

Et lite overskudd av energi må du ha for at kroppen skal prioritere å bruke energi til å reparere ( i kroppens øyne) unødvendig masse , så den blir større og sterkere.

Dvs tren litt først, før man eventuelt vurderer å redusere fettprosenten , som man forøvrig gjør ved å trene som før, men spiser i et lite underskudd.

Går du til RYP grunnprogram og legger inn kg du klarer 10 rep med av det utstyret du har, så vil den iallefall regne ut en god progresjon du kan følge i 6 uker.

Biceps, triceps, roing, bryst, ettbensøvelser ol kan du trene med kun manualer, problemet blir når vektene ikke er tunge nok for å fortsette progresjonen.

Derav treningssenter for de aller fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig. Det er en grunn til at jeg går på treningssenter flere ganger i uken og spiser som en hest. Også kommer du her og forteller meg at jeg kan oppnå samme resultater med litt makrell i tomat, tran og redcord hjemme i stua?

Jippi.

Hehe. Heihei, chill. Jeg skjønner at dere i det forumet her trener mye. Jeg setter likevel pris på tips og triks til hjemmetrening, og ordentlige svar. Folk ble da store og sterke før treningsstudioer erobret verden.

Lenke til kommentar

Kan nevne x og y øvelser her, men hvis dette er noe du ikke liker å gjøre, så er løpet kjørt allerede.

Finn en aktivitet som du liker å gjøre som kan hjelpe å skulptere kroppen istedenfor å drive med vektløftning. F.eks klatring eller kampsport. Husk; long term consistency beats short term intensity.

Billig mat; havregryn, olivenolje (kaloritett), kyllingkjøttdeig/svinekjøttdeig/tunfisk/proteinpulver (billig proteinkilde)

Vil det være bedre å bare prøve å spise seg feitere, uten å trene så mye først? Føler forsåvidt at det meste av fettet jeg får i meg bare legger seg på magen med en gang. Irriterende.

Et lite overskudd av energi må du ha for at kroppen skal prioritere å bruke energi til å reparere ( i kroppens øyne) unødvendig masse , så den blir større og sterkere.

Dvs tren litt først, før man eventuelt vurderer å redusere fettprosenten , som man forøvrig gjør ved å trene som før, men spiser i et lite underskudd.

Går du til RYP grunnprogram og legger inn kg du klarer 10 rep med av det utstyret du har, så vil den iallefall regne ut en god progresjon du kan følge i 6 uker.

Biceps, triceps, roing, bryst, ettbensøvelser ol kan du trene med kun manualer, problemet blir når vektene ikke er tunge nok for å fortsette progresjonen.

Derav treningssenter for de aller fleste.

Takker for tips! Vurderer å klatre litt. Kanskje jeg finner det litt mer motiverende. Prøver å starte opp litt styrke i morgen uansett.

Lenke til kommentar

Jippi.

Hehe. Heihei, chill. Jeg skjønner at dere i det forumet her trener mye. Jeg setter likevel pris på tips og triks til hjemmetrening, og ordentlige svar. Folk ble da store og sterke før treningsstudioer erobret verden.

Jeg starta selv med hjemmetrening i noen mnd. før jeg begynte på treningsstudio.

Jeg vil anbefale deg på det aller, aller sterkeste, at du skaffer deg ei vektstang, med vektskiver. Uansett hva du prøver å oppnå med kroppen din, så er det et par øvelser du absolutt MÅ ha med i programmet ditt, og det er knebøy og markløft.

Du kan slippe billig unna dersom du har ordentlige manualer og kan justere vekta mye, men det er av den sjeldne, dyre sorten.

Alt du ønsker å oppnå av overkropp, får du også av å trene knebøy og markløft. Alt det andre er gode øvelser, men likevel litt sekundære i forhold. Likevel er øvelser som benkpress, militærpress, pullups og liknende, gode og viktige øvelser.

Slike ting er vanskelig å få til i heimen. Det er mye som skal ligge til rette for det. Men som sagt, jeg starta selv med hjemmetrening, og angrer ikke på det. Jeg måtte likevel starte på studio fordi jeg stagnerte raskt og hardt, og trengte flere øvelser for å få fremgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...