wander Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Håper dette var riktig sted å legge det... Jeg har en stasjonær pc som jeg har to utganger til; en displayport som jeg har koblet skjermen til og en hdmi som jeg har koblet tv'n til. Da jeg hadde tv'n via laptopen så var oppgavelinja bare på skjermen på laptopen, mens tv'n var svart - og så kunne jeg bare dra hvilke vinduer jeg ville over på tv'n og streame serier og filmer. Jeg skulle gjerne hatt det sånn nå når jeg bruker den stasjonære også, men jeg finner ikke ut av det. Hvis jeg utvider skjermen så får jeg samme bilde på både pc'n og tv'n. Hvis jeg dupliserer så får jeg samme bakgrunn og verktøylinja, og kan dra vinduene over når jeg skal streame. Hvis jeg velger noen av de andre variantene så blir den ene skjermen svart og begge kan ikke brukes. Det nærmeste jeg kommer er å bruke skjermen utvidet. Men går det an å få bort verktøylinja på tv'n? Håper noen skjønner den klønete forklaringen min også og evt har et svar på om det i det hele tatt går an. Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Win8: Høyreklikk på taskbaren -> Properties, let frem Multiple displays og "Show taskbar on all displays". Endret 4. mars 2014 av jahnkare Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Først: Hvilken versjon av Windows bruker du? WIN+P på tastaturet er snarvei for å aktivere ekstern skjerm. Du skal bruke TV som utvidet skrivebord, med PC-skjerm som hoved (primary). Det er den som har oppgavelinjen med start-meny. Dette gjør du enklest ved å høyreklikke et blankt område på skrivebordet og velge Skjermoppløsning (screen resolution). Merk PC-skjermen og huk av for hovedskjerm. I Windows 8 kan man velge å aktivere oppgavelinjen på begge skjermene. Lenke til kommentar
wander Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Takk for svar begge to Jeg har Windows 8 og det hjalp å avhuke "vis verktøylinjen ...osv" . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå