kmatis Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Bilen er en Golf MKIII 1.8 Syncro 1994 modell, har rundet litt over 70k km Stortsett vært bykjørt (vært brukt som reservebil før jeg fikk den.) Hvis man går 3 måneder tilbake var dette tidenes mest lettstartete bil. Så har den begynt å bli mer og mer tungstartet, helt til nå. Ofte når det er kaldt. Nå i helgen starter den ikke i det hele tatt. Var ikke spesielt kaldt ute. Må legge inn at jeg har ingen mekke erfaring og dette er min første skrujobb på bilen. (og på biler gennerelt) Har sjekket: - Batteriet. Fungerer utmerket. - Startmotoren drar som bare juling. - Gnist i tennpluggene - Koblet bensininntaks slangen ut av (innsprøytingsenheten?) Sprutet godt med bensin ut når jeg vridde om nøkkelen (vet ikke om det var nokk, men kom en god sprut) ------------ Edit: Den startet med starts gass og usannsynlig mye pumpegassing. Virket som den kun begynte å starte når jeg pumpegasset. Ellers ga den ikke tegn til å starte (har det noe å si?) Ligger problemet i innsprøytinga? Endret 4. mars 2014 av kmatis Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Kan jo være noe med startsperre. Har du sjekket alle sikringer? Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Gikk over alle sikringene under rattet. De så ut til å være i orden. Kan det være noen andre sikringer/sensorer? Throttle Idle kontakt Hall-sensor av distributøren Lambda sonde Lufttemperaturføleren ( NTC motstand) Kjølevæske temperatursenso Vet ikke om bilen min i det hele tatt har disse? Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Har en finger på monopointen. Kanskje dyse? Elekriske? Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 er en gummiflens mellom innsprøtninga og manifolden.. sjekk at den ikke er sprukket.. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Tipper på bensinpumpa jeg. Den går jo på startgass. Sjekk om pumpa (lever) summer når du setter på tenninga. Eventuelt releet til pumpa Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Som skrevet over. Koblet jeg bensininntaks slangen ut av innsprøytingsenheten. Det sprutet godt med bensin ut når jeg vridde om nøkkelen. Utelukker ikke det pumpen, pumpereleet og bensinfilteret? Eller er den skikkelig sensitiv på riktig bensintrykk osv? Endret 4. mars 2014 av kmatis Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Nei. Har opplevd det samme på en honda en gang. Pumpa gikk men releet til pumpa var ferdig. Den sprutet også bensin til innsprøytingsenheten men tente ikke engang før releet var fikset. (loddet på nytt) Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Hmm. Min tenner. Fikk start og kjørte med den i går. (med startsgass og store mengder pumpegassing) Men virker som om den går halvhjertet og er seig opp og ned i turtall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå