OG24 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hei, Jeg er voksen casual gamer, som verdsetter den lille tiden jeg kan sette av til gaming nå som man har stiftet familie. Vi bygde hus for ca 2 år siden, og fikk samtidig lagt inn fiber fra Telenor. Jeg har da en slik 25/25 linje derfra. Routeren som følger med fra Telenor var ikke all verden når det kom til rekkevidde, så jeg gikk til innkjøp av en ny for ca 1 år siden. Den er forøvrig av typen Cisco Linksys EA4500 Problemet. Jeg spiller League of Legends, og opplever veldig ofte, kanskje så mye som 1 gang pr. dag at jeg må strømresette routeren fordi jeg får veldig høy ping. Normalt ligger jeg på 38, og det endrer seg aldri. Men når jeg får problemer så økes dette til 700-1000 og varierer gjerne litt opp og ned, men aldri så lavt at jeg kan fortsette å spille. Da må jeg strømresette routeren, og faktisk må jeg ofte gjøre dette 2-3 ganger selv om jeg plugger ut strømmen lenge mellom hver gang før jeg finner det trådløse nettverket igjen. Jeg finner altså alle andre nettverk (fra naboer etc) men ikke mitt eget. Så det er ikke slik at lan er der men at jeg ikke har ethernet. Spørsmål: Kan jeg konkludere med at routeren jeg kjøpte må byttes ut? Eller kan dette være linjen fra Telenor ? Strømresett fungerer alltid, og jeg har alltid stabil linje ellers. Tusen takk for innspill. Petter Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Er jo bare å koble ethernet-kabelen fra routeren og inn i PC-en og se om problemet vedvarer Lenke til kommentar
OG24 Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Okey, men vil ikke det eventuelt bare eliminere at det er den trådløse biten det er noe galt med? Er jo uansett en start selvfølgelig Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Mente at du burde ta kabelen ut av routeren og inn i PC-en, altså koble PC-en direkte til modemet. Jeg var kanskje litt upresis Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hva med å kjøre en ping i mot Ciscoen samtidig som du kjører en ping i mot noe annet på internet (vg.no). Om ping mot cisco er uendret mens vg blir treg er det noe etter trådløs hoppet som er problemet. Blir også svarene mot ciscoen også trege så er det trådløst som er problemet ditt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 ... Routeren som følger med fra Telenor var ikke all verden når det kom til rekkevidde, så jeg gikk til innkjøp av en ny for ca 1 år siden. Den er forøvrig av typen Cisco Linksys EA4500... Ble Telenor-ruteren satt i bridgemode da den nye ruteren ble satt opp? Har du sjekket om det finnes nyere firmware til Linksys-ruteren og evnt. oppdatert? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) For å monitorere stabilitet, så kan du bruke programmet pingplotter. Det er lurt å sette routermodem i bridge (aka: modem) for best mulig stabilitet. Pass også på at ingen belaster linjen voldsomt. Krypter trådløsnett og begrens båndbredde og antall forbindelser i torrentprogrammer. Endret 5. mars 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå