Serpentbane Skrevet 7. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Netflix er jo ingen TV kanal, men mer som en online video butikk, skal man ikke kunne ta med seg en DVD film på hytta i sverige f.eks heller? Eller ha med seg mp3 spiller på ferie til utlandet fordi du må høre på musikken som spilles i det aktuelle landet? Jeg ser at det er mange problemer med forslaget mitt, men poenget var at ønsker de bli kvitt VPN problemet må de prøve finne en annen løsning enn hvordan det fungerer i dag, for det er heller ikke noe godt alternativ, fremfor det og bare sitte og klage på sine egne kunder. Skal de forsøke låse musikk og video til regiongrenser vil de aldri bli kvitt piratkopiering problemet heller. Netttjenester generelt burde være internasjonale, det som er litt av greia med internett i mine øyne. Motsatt fall kan en spørre, om du bor en periode i USA, skal du ikke kunne se på lokal TV? Slik jeg ser det er Netflix en tjenesteformidler, du kjøper ingen fysiske produkter, og de er kun tilgjengelig for deg som kunde så lenge Netflix gjør dem tilgjengelig. I motsetning til DVD og MP3 som du har kjøpt og har en fysisk kopi av. Dermed har også Netflix mer til felles med TV sendinger enn DVD-salg. Jeg skjønner hva du skriver, men ut i fra dagens lovverk håndterer Netflix dette på riktig måte. Det er ikke denne formidlingen som må endres, men den gamle regioninndelingen og alle de ekstra leddene som står for distribusjon som skal ha sin unødvendige del av kaka. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Skal man bo en periode i USA da, så kunne man kjøpt seg tilgang til et amerikansk konto den perioden man er i USA som man ofte kjøper seg et lokalt kontantkort på mobiltelefon man bruker mens man er i utlandet. Syntes ikke netflix har noe med lokal TV, TV sendinger eller TV kanaler og gjøre, ikke trenger man TV, eller TV mottaker for å bruke det heller. Når det gjelder DVD, så tenkte jeg mest på utleie og ikke salg, hvorfor er det forskjell på utleie av en fysisk DVD-film og en man streamer over nett? Endret 7. mars 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg