Gå til innhold

Hvordan er jobbmarkedet innen IT?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ny jobb innen IT fra august. Har drevet eget pc service firma med alt innen pc-service for privatpersoner og bedrifter i noen år før jeg skiftet til it-tekniker/QA-ingeniør. Nå vil jeg bytte litt beite og jobbe med implentering/systemkonsulent/it-konsulent, evt. en form for tekniker. Er markedet vanskelig om dagen? Har vært i fødselspermisjon en stund nå og ser fram mot å begynne å jobbe igjen fra høsten av. (Jeg er jente og har 2 barn om det skal ha noe å si). Tenker jo at alle trenger jo it-systemer (og alt kan jo ikke outsurces til utlandet heller)

Ser etter jobb i oslo-området

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det finnes en god del ledige stillinger innenfor ett felt, så betyr ikke dette nødvendigvis at man automatisk er kvalifisert til så veldig mange av disse stillingene. De forskjellige jobbene kan ha litt forskjellige krav til kvalifikasjoner, sertifikater og lignende.

Lenke til kommentar

Selv om det finnes en god del ledige stillinger innenfor ett felt, så betyr ikke dette nødvendigvis at man automatisk er kvalifisert til så veldig mange av disse stillingene. De forskjellige jobbene kan ha litt forskjellige krav til kvalifikasjoner, sertifikater og lignende.

Innenfor blant annet Java, .NET og webutvikling ligger det drøssevis ute. De fleste krever 3 års utdannelse, og noen kan kompansere med kompentanse. Det skal godt gjøres å ikke finne noe hvis man har en generell IT-utdanning på bach. nivå.

It-drift jobber ligger det også en god del ute. At trådstarter har drevet firma telles nok også positivt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...