smurfine Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg ser etter ny jobb innen IT fra august. Har drevet eget pc service firma med alt innen pc-service for privatpersoner og bedrifter i noen år før jeg skiftet til it-tekniker/QA-ingeniør. Nå vil jeg bytte litt beite og jobbe med implentering/systemkonsulent/it-konsulent, evt. en form for tekniker. Er markedet vanskelig om dagen? Har vært i fødselspermisjon en stund nå og ser fram mot å begynne å jobbe igjen fra høsten av. (Jeg er jente og har 2 barn om det skal ha noe å si). Tenker jo at alle trenger jo it-systemer (og alt kan jo ikke outsurces til utlandet heller) Ser etter jobb i oslo-området Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg tror ikke det er så verst. Jeg finner lett nesten 1000 ledige stiller på Finn innen IT, 500 ledige stillinger innenfor applikasjonsutvikling og drift, alt fra det ene til det andre. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Selv om det finnes en god del ledige stillinger innenfor ett felt, så betyr ikke dette nødvendigvis at man automatisk er kvalifisert til så veldig mange av disse stillingene. De forskjellige jobbene kan ha litt forskjellige krav til kvalifikasjoner, sertifikater og lignende. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Selv om det finnes en god del ledige stillinger innenfor ett felt, så betyr ikke dette nødvendigvis at man automatisk er kvalifisert til så veldig mange av disse stillingene. De forskjellige jobbene kan ha litt forskjellige krav til kvalifikasjoner, sertifikater og lignende. Innenfor blant annet Java, .NET og webutvikling ligger det drøssevis ute. De fleste krever 3 års utdannelse, og noen kan kompansere med kompentanse. Det skal godt gjøres å ikke finne noe hvis man har en generell IT-utdanning på bach. nivå. It-drift jobber ligger det også en god del ute. At trådstarter har drevet firma telles nok også positivt. Endret 3. mars 2014 av MrLG Lenke til kommentar
fleur Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Slettet Endret 4. mars 2014 av fleur Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg er ingen programmerer, er nok mer til hardware/implementasjon/support Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 De fleste stillingene innenfor utvikling krever erfaring, hvis du har bachelor grad. Med master grad ser det veldig positivt ut. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hvor bor du TS? For det TS-markedet varierer veldig etter hvor du bor. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg vil si jobbmarkedet innen drift i Oslo er meget bra for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå