Gå til innhold

Fredsprisen

Anbefalte innlegg

Iran er jo i teorien ett demokratisk land, men de folkevalgte har ikke så mye å si i forhold til presteskapet. eller tar jeg helt feil nå?
Det stemmer det. Styreformen er teokratisk republikk. De har "valg", men det er svært begrenset hvem som kan stille til valg. De siste årene har heldigvis moderate/liberale krefter fått mer innpass.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men i Iran finnes det en del orginsasjoner vi i omverdenen ikke er tjent med.

Det tror jeg på, men det fins mange andre organisasjoner verden ikke er tjent med heller.

Kan ramse opp masse her som nazi-organisasjoner, sekter, diverse militser som krever å få forsvare seg med våpen i hånd mot hvem som helst.

Poenget her er vel at man ikke skal sette til side etiske og politiske prinsipper som er godkjent av de aller fleste i vesten. Det er det Bush og Blair har gjort og det er vel derfor det blir reagert så kraftig.

Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Jeg tenker da på organisasjoner som "Ansa-al-islam"(mullah krekar), Al-Quaida ++++. Omverdenen er ikke tjent med nazistorganisajsoner heller, men disse nevnte organisasjoner kan være en trussel mot store land som US, f.eks.

At fredpsrisen gikk til en muslimsk kvinne, er greit, da hun ikke tolker koranen dit hen at Hellig Krig, er det vikigste.

Lenke til kommentar
Uff... Beklager..... Minoriteten.... Vi skylder den ganngen på dårlige norske skoler og en helg hvor jeg bare har snakket amerikansk.Beklager.

Vel, din feil at du har gått på en dårlig en... (?) og likevel: BRENN!

og på engelsk er det også de to ordene "majority" og "minority" som gjelder... skal mye til for å gjøre feil fordi du har prata Engelsk der ja... Og å skylde på de norske skolene er bare for dårlig... DIN feil at du ikke kan Norsk skikkelig!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...