FiskePinna Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Iran er jo i teorien ett demokratisk land, men de folkevalgte har ikke så mye å si i forhold til presteskapet. eller tar jeg helt feil nå?Det stemmer det. Styreformen er teokratisk republikk. De har "valg", men det er svært begrenset hvem som kan stille til valg. De siste årene har heldigvis moderate/liberale krefter fått mer innpass. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Men i Iran finnes det en del orginsasjoner vi i omverdenen ikke er tjent med. Derfor kan det bli, kan, nødvendig med en krig der og. Men håpet jo at de skal sammarbeide med USA, slik at vi unngår det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Opposisjonen i Iran er etter hva jeg har forstått ganske sterk, jeg mener det er mye smartere å støtte opposisjonen enn å slippe bomber. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Men i Iran finnes det en del orginsasjoner vi i omverdenen ikke er tjent med. Og hvor har du dette fra om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Men i Iran finnes det en del orginsasjoner vi i omverdenen ikke er tjent med. Det tror jeg på, men det fins mange andre organisasjoner verden ikke er tjent med heller. Kan ramse opp masse her som nazi-organisasjoner, sekter, diverse militser som krever å få forsvare seg med våpen i hånd mot hvem som helst. Poenget her er vel at man ikke skal sette til side etiske og politiske prinsipper som er godkjent av de aller fleste i vesten. Det er det Bush og Blair har gjort og det er vel derfor det blir reagert så kraftig. Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg tenker da på organisasjoner som "Ansa-al-islam"(mullah krekar), Al-Quaida ++++. Omverdenen er ikke tjent med nazistorganisajsoner heller, men disse nevnte organisasjoner kan være en trussel mot store land som US, f.eks. At fredpsrisen gikk til en muslimsk kvinne, er greit, da hun ikke tolker koranen dit hen at Hellig Krig, er det vikigste. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 At fredpsrisen gikk til en muslimsk kvinne, er greit, da hun ikke tolker koranen dit hen at Hellig Krig, er det vikigste. :o Hvor mange muslimer tror du tror på hellig krig? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg tror nok det er minoriteten som tror paa Jihad, hellig krig. Men dessverre gjør de veldig mye ut av seg. det er det jeg ikke liker. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg tror nok det er majoriteten som tror paa Jihad, hellig krig. Men dessverre gjør de veldig mye ut av seg. det er det jeg ikke liker. dette vil jeg se tall på! Du får ikke argumentere med det før det er bevist! Takk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 MinORITETEN Er du ikke enig i at det er faa som egentlig vil ha hellig krig? OG at flertallet ikke ønsker det? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 MAJORITETEN Er du ikke enig i at det er faa som egentlig vil ha hellig krig? OG at flertallet ikke ønsker det? :o ' Oh my god! Der dret du deg nok ut kjekken. Majoriteten = flesteparten... minoriteten = mindretallsgrupper... Lær deg Norsk mann! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 At fredpsrisen gikk til en muslimsk kvinne, er greit, da hun ikke tolker koranen dit hen at Hellig Krig, er det vikigste. :o Hvor mange muslimer tror du tror på hellig krig? Det er nok mindretallet, men selvfølgelig så er det jo dem som lager mest oppstyr. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 tillat meg å le ukontrolert resten av kvelden ... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 JoacimR: Føler du at du har "bæsjet på leggen" nå eller? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Uff... Beklager..... Minoriteten.... Vi skylder den ganngen på dårlige norske skoler og en helg hvor jeg bare har snakket amerikansk.Beklager. Lenke til kommentar
RustedRazor Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Holder meg til det, men mindre er mer.. Eller.. Var det majoriteten som var mindre kanskje? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 og en helg hvor jeg bare har snakket amerikansk. håper du vet at det ikke er noe som heter Amerikansk når det gjelder språk .. de snakker nemlig ENGELSK .. (og spansk) så la meg fortsette Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Uff... Beklager..... Minoriteten.... Vi skylder den ganngen på dårlige norske skoler og en helg hvor jeg bare har snakket amerikansk.Beklager. Vel, din feil at du har gått på en dårlig en... (?) og likevel: BRENN! og på engelsk er det også de to ordene "majority" og "minority" som gjelder... skal mye til for å gjøre feil fordi du har prata Engelsk der ja... Og å skylde på de norske skolene er bare for dårlig... DIN feil at du ikke kan Norsk skikkelig! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Vi skylder den ganngen Tillat meg å rette opp nok en gang: Jeg skylder denne gangen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg ser ingen grunn til at dere skal fortsette med å presisere denne feilen, og det var en oppfordring til å roe dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg