Gå til innhold

Fredsprisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Ariel Sharon bör fä fredsprisen fordi han holder de stygge palestinerne ute av Israel. Han er min mann!

=/()&"§$)%)§&%$=&%$§ viss Bush fär den gär jeg og legger meg, ikke at det betyr sä mye da. Han vil jo alltid bli husket som drittsekk i väre öyne ;) Men alt han har gjort blir jo legimitert viss han blir nominert :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Rart at mange ler av at Bush og Blair skal få den.

Tross alt, nå får vi endelig løst hele problemet med Irak som har vært der i over 10 år.

Eneste grunnen USA "trosset" FN var fordi Frankrike og Russland ville vedlikeholde diktatoren i Irak...

Men dere syns vel det er bedre, og fortjener en fredspris, eh?

Bush og Blair ER nominert. Men de har vel ikke en sjans å vinne den, siden KONSERVATIVE folk ikke tror på at man kan få fred ved å krige først.

Ifølge deres konservative meninger, så kunne mann gitt fredsprisen til Saddam, siden han holdt freden i landet sitt... Ved å skape frykt blandt folket i landet hans, men det er nå så, han skapte fred i alle fall......

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
nä kunne vel BUSH löst problemet han skapte selv for 10 är siden?? eller fikk/kjöpte saddam väpen/matrialer fra änden i flaska?

Går det an å være mer hjernevasket av propaganda eller?

Hvordan skapte Bush dette problemet? Han hadde jo ingenting med Irak å gjøre 10 år siden... Bill Clinton var president 10 år siden...

USA solgte Irak kjemikalier på 1980-tallet, "dual-use".

De solgte ingen våpen til de, bortsett fra noen få rakett-deler.

Det at hele Iraks hær er utstyrt med russiske tanks, franske fly, europeiske raketter, tyske kjemiske fabrikker, fransk atom-teknologi, osv. er jo helt fjernt for deg, hva?

Dessuten gjorde alle av de dette for å forhindre at Iran feide over resten av midt-østen... Irak inkludert. You know, for å forhindre "breach of international peace and security"?

Saddam trengte ikke angripe Kuwait. Saddam skapte problemet.

Men fortsett å sett alt over på Bush, det er jo populært og gøy, ikke sant?

Lenke til kommentar

12-13 da unsykld ;) men USA gjorde mangen overgrep när de feide over Irak förste gangen. Hört om den när de monterte snöploger pä tanksene og kjörte gjennom skyttergravene og begravde irakiske soldater?

Nei det er ikke propaganda jeg fär foret fra media ;) Og viss det er det sä er ikke dere mye därligere :p

Lenke til kommentar

Hvis Bush får fredspris så burde jo nesten Hitler fått det og, han hindret jo krig mellom Nazistene og jødene, dvs. du må være to parter for å krige, han fjernet den ene sånn at det ikke ble noe krig

:woot: skulle eg ikke rekke opp hånden (hendene)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei, det var nok 12 år siden.

FN innførte sanksjoner mot Irak i 1990 når de inntok Kuwait.

Bush nr. 1 inntok Irak når FN ba om det.

Sånn er det...

Lenke til kommentar
Ja... Men da måtte de slev produsere resten avd elene, eller kjøpe fra Russland. Jeg har skrevet oppgave om golf-krigen jeg, med karakteren A blank, saa ikke vri deg unna

Hvilken karakter du fikk på Golf-krigen oppgaven din bryr meg langt opp i *****... jeg har skrevet mange stiler/artikler om Irak og Afghanistan, med karakterene 5 og 6.. SO?

Uansett om de måtte produsere resten av delene selv betyr ikke det at det er riktig å selge de våpendeler... og nei, du klarer nok fremdeles ikke å vri deg unna fra det faktum at USA solgte våpendeler, noe som resulterer i våpen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...