Gå til innhold

Hobby som en kan tjene på

Nørd1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb.

Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ?

Lenke til kommentar

Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb.

Du tenker på frikortet som er på ~40000,-

Lenke til kommentar

Hobby-inntekter er skattefritt.

edit:

eksempel: snekker som bygger hus på "fritiden" er ikke hobby.

eksempel2: it-person som samler (kjøper/selger) frimerker/mynter e.l. og på den måten tjener penger er hobby.

edit2: gitt at du har en primærjobb. hvordan det er når man ikke har en fulltids/primærjobb aner jeg ikke

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Du tenker på frikortet som er på ~40000,-

Mva slår inn på næringsinntekt over 50 k og frikort på 40, men ganske sikker på at hobbyinntekt går bort fra å være nettopp det ved 10 k.

Lenke til kommentar

Med hobby så tenker jeg sportsskyting, golfspilling og den slags, ikke "deltidsjobb".. Nå skal det litt til å tjene store penger på en typisk hobby, men det er iallefall veldig store penger å tjene dersom du ender opp med å finne deg en jobb som du brenner for (som du ville gjort gratis)..

Lenke til kommentar

Det finnes metoder for å tjene penger på nett, spørreundersøkelser, oversetter, google, youtube og mange flere :) Jeg tjener selv 5000 kr i måneden på autopilot på flere forskjellige metoder, og jeg ser på dette som en hobby! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke noe hobby, men har lyst på det.

Vet ikke hva det kan vere men vil tjene noe gryn på det.

Noen forslag eller erfaringer?

Gutt 15

Akvarium er en fin hobby. Man kan også tjene penger på fiskeoppdrett. Blir muligens ikke rik. Men en morsom hobby og ikke minst lærerik.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...