Nørd1 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Har ikke noe hobby, men har lyst på det. Vet ikke hva det kan vere men vil tjene noe gryn på det. Noen forslag eller erfaringer? Gutt 15 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hva kan du? Er egentlig veldig mye man kan tjene penger på. Alt fra lage hjemmeside til folk\firmaer, lage 3D-modeller (om du har tilgang på en 3D printer), eller andre ting som feks hente utgåtte produkter hos kiwi som man får pengene tilbake for. Må bare være litt kreativ. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jobb, det er en hobby du kan tjene penger på. 1 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb. Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb. Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ? Du tenker på frikortet som er på ~40000,- Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Hobby-inntekter er skattefritt. edit: eksempel: snekker som bygger hus på "fritiden" er ikke hobby. eksempel2: it-person som samler (kjøper/selger) frimerker/mynter e.l. og på den måten tjener penger er hobby. edit2: gitt at du har en primærjobb. hvordan det er når man ikke har en fulltids/primærjobb aner jeg ikke Endret 3. mars 2014 av wampster Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Genererer du inntekt over 10 k per år, eller driver noe som har potensiale til å gi fortjeneste over tid, defineres det som næringsdrivende og ikke hobby... Bare sånn FYI. Enig med forrige, prøv å få tak i en deltidsjobb. Mulig jeg tar feil, men er ikke grensa 50.000,- ? Du tenker på frikortet som er på ~40000,- Mva slår inn på næringsinntekt over 50 k og frikort på 40, men ganske sikker på at hobbyinntekt går bort fra å være nettopp det ved 10 k. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Med hobby så tenker jeg sportsskyting, golfspilling og den slags, ikke "deltidsjobb".. Nå skal det litt til å tjene store penger på en typisk hobby, men det er iallefall veldig store penger å tjene dersom du ender opp med å finne deg en jobb som du brenner for (som du ville gjort gratis).. Lenke til kommentar
Chandle Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Det finnes metoder for å tjene penger på nett, spørreundersøkelser, oversetter, google, youtube og mange flere Jeg tjener selv 5000 kr i måneden på autopilot på flere forskjellige metoder, og jeg ser på dette som en hobby! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Spørs hva du kan. Lager du ting? Fins flere websider der du kan lage butikk. F.eks http://www.etsy.com/ Jeg har handlet mye derfra. Kunst, kjeramikk, osv osv. Endret 4. mars 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Er du litt datainteressert så er det bare å søke opp hvordan man lager apper, er ikke så vanskelig faktisk Det kan du tjene ganske så bra på hvis du bare lager noe genialt Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Har ikke noe hobby, men har lyst på det. Vet ikke hva det kan vere men vil tjene noe gryn på det. Noen forslag eller erfaringer? Gutt 15 Akvarium er en fin hobby. Man kan også tjene penger på fiskeoppdrett. Blir muligens ikke rik. Men en morsom hobby og ikke minst lærerik. Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 kjøp en metalldetektor ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå