Gå til innhold

Ny PC til ca 4-5 000?

Anbefalte innlegg

Heisann,

PCen min begynner å halte litt i tillegg til å være treg (vil ikke alltid på osv). Begynner å få lyst på en ny, og har følgende ønsker:

[*]PCen bør være billig. Har ikke bestemt meg for noen pris, men rundt 5 000 høres greit ut.

[*]Støysvak

[*]Vil "vare" en stund

• Jeg har fra før skjermkort (GeForce 4 Ti4200 eller noe slikt) og skjermer. Burde kanskje ha meg nytt tastatur og mus, sølte cola i det gamle trådløse :(

PCen skal i hovedsak brukes til tekstbehandling, web, MSN og andre "enkle" oppgaver, men det er fint om den greier dette rimelig kjapt (synes min kan gå alt for tregt ved flere oppgaver samtidig). Det blir kanskje et spill en gang i blant, men jeg betaler ikke ekstra for å kunne spille!

Jeg har ingen store formeninger om AMD eller Intel, men pris i forhold til ytelse og støysvakhet er viktig.

Jeg er vel mest usikker på kabinett og strømforsyning, ettersom jeg vil ha noe billig og støysvakt, men helst litt pent og.

Setter pris på alle forslag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE x2

Asus A7V600 Hovedkort Socket A DDR LAN

Suntek Miditower TH-655 Blått

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Kunne noe slikt vært aktuelt? Prisen kom på 6 428 kroner, har ikke lyst å betale mer enn det. Jeg kunne kanskje klart meg uten dvd-brenner, og spart noen hundrelapper her... Vil denne PCen være støysvak?

Lenke til kommentar

Hva er det minste beløpet og høyeste kravene noen har stilt til ny PC på gruppa her?

"Hei, jeg skal ha ny PC. Den må rule gata og score over 20.000 3dmarks, men den må være musestille, og kan ikke koste over 2000 kroner!" :lol:

Kjøper dere stjålet hardware, eller? Hadde jeg visst hvor mange fikk tak i slike PC'er til 5000kr skulle jeg begynt å solgt de til 8000kr :lol:

Lenke til kommentar

Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE x2

Suntek Miditower TH-655 Blått

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Vil denne PCen være støysvak?

Barracuda skal visst være støysvak. Hva slags PSU sitter det på kassa? Hva slags Glacialtech vifte er det? (modellnr)

Lenke til kommentar

Her kommer et gulltips:

Shuttle SN45G Barebone PC

Shuttle Printerport kabel for XPC serien

AMD Athlon XP2500+

DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5

Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE

Labtec Wireless Desktop Optical

Kr 5181,- inkl.mva + frakt

NB! Flytt over skjermkort og evt CD/DVD spiller, eller spander på deg en Combo spiller (DVD/CD spiller og CD brenner i en enhet) til ca 600,-

Vurder også å sett inn diskettstasjon hvis du har behov for det (ca 100,-), eller en 3,5" kortleser (ca 3-400,-) for enkel overføring fra digitalkamera etc...

Dette er en maskin som er mye kraftigere enn det behovet du har, samtidig som den har godt oppgraderingspotensiale hvis du trenger maksimalt med kraft senere.

NB! legg merke til at kabinettet kun er 18 cm høyt :-)

En liten, lekker, stillegående maskin du vil bli glad i :-)

Lenke til kommentar

Har siklet på en shuttle boks tidligere, men har kommet fram til at man betaler ganske mye for det kabinettet og hovedkortet. Det blir vel ca. 3 000 kroner for kabinett + hovedkort? Jeg flytter ikke mye rundt på maskinen min, og har lyst på et vanlig midi-tower. Ellers takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Kjøper dere stjålet hardware, eller? Hadde jeg visst hvor mange fikk tak i slike PC'er til 5000kr skulle jeg begynt å solgt de til 8000kr  :lol:

Jeg hadde ikke så veldig høye krav da! Det er fullt mulig å lage seg en OK PC til 5 000 kroner, hvertfall hvis man bygger selv. Se forslaget mitt, der kunne jeg gått endel ned i pris ved å kutte ut DVD-brenner og ha billigere harddisk! Dessuten har jeg skjermkort og skjermer fra før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...