inaktiv000 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Heisann, PCen min begynner å halte litt i tillegg til å være treg (vil ikke alltid på osv). Begynner å få lyst på en ny, og har følgende ønsker: [*]PCen bør være billig. Har ikke bestemt meg for noen pris, men rundt 5 000 høres greit ut. [*]Støysvak [*]Vil "vare" en stund Jeg har fra før skjermkort (GeForce 4 Ti4200 eller noe slikt) og skjermer. Burde kanskje ha meg nytt tastatur og mus, sølte cola i det gamle trådløse PCen skal i hovedsak brukes til tekstbehandling, web, MSN og andre "enkle" oppgaver, men det er fint om den greier dette rimelig kjapt (synes min kan gå alt for tregt ved flere oppgaver samtidig). Det blir kanskje et spill en gang i blant, men jeg betaler ikke ekstra for å kunne spille! Jeg har ingen store formeninger om AMD eller Intel, men pris i forhold til ytelse og støysvakhet er viktig. Jeg er vel mest usikker på kabinett og strømforsyning, ettersom jeg vil ha noe billig og støysvakt, men helst litt pent og. Setter pris på alle forslag Lenke til kommentar
espresso Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 sjekk denne linken :wink: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=156662 en pc til 4777,- med skjerm kort. ta bort de 955,- til skjermkort og kjøp et trådløst logitech tastatur og optisk trådløs mus til ca 900,- espresso Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Det står da "Gamer-PC", men jeg får kikke på den takk! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE x2 Asus A7V600 Hovedkort Socket A DDR LAN Suntek Miditower TH-655 Blått DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Kunne noe slikt vært aktuelt? Prisen kom på 6 428 kroner, har ikke lyst å betale mer enn det. Jeg kunne kanskje klart meg uten dvd-brenner, og spart noen hundrelapper her... Vil denne PCen være støysvak? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva med dette kabinettet fra PS DATA http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=992...lAction=details Strømforsyneren som sitter i dette kabinettet er av meget høy kvalitet og er meget stille. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva er det minste beløpet og høyeste kravene noen har stilt til ny PC på gruppa her? "Hei, jeg skal ha ny PC. Den må rule gata og score over 20.000 3dmarks, men den må være musestille, og kan ikke koste over 2000 kroner!" Kjøper dere stjålet hardware, eller? Hadde jeg visst hvor mange fikk tak i slike PC'er til 5000kr skulle jeg begynt å solgt de til 8000kr Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE x2 Suntek Miditower TH-655 Blått GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Vil denne PCen være støysvak? Barracuda skal visst være støysvak. Hva slags PSU sitter det på kassa? Hva slags Glacialtech vifte er det? (modellnr) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Her kommer et gulltips: Shuttle SN45G Barebone PC Shuttle Printerport kabel for XPC serien AMD Athlon XP2500+ DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE Labtec Wireless Desktop Optical Kr 5181,- inkl.mva + frakt NB! Flytt over skjermkort og evt CD/DVD spiller, eller spander på deg en Combo spiller (DVD/CD spiller og CD brenner i en enhet) til ca 600,- Vurder også å sett inn diskettstasjon hvis du har behov for det (ca 100,-), eller en 3,5" kortleser (ca 3-400,-) for enkel overføring fra digitalkamera etc... Dette er en maskin som er mye kraftigere enn det behovet du har, samtidig som den har godt oppgraderingspotensiale hvis du trenger maksimalt med kraft senere. NB! legg merke til at kabinettet kun er 18 cm høyt :-) En liten, lekker, stillegående maskin du vil bli glad i :-) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Har siklet på en shuttle boks tidligere, men har kommet fram til at man betaler ganske mye for det kabinettet og hovedkortet. Det blir vel ca. 3 000 kroner for kabinett + hovedkort? Jeg flytter ikke mye rundt på maskinen min, og har lyst på et vanlig midi-tower. Ellers takk for hjelpen Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Kjøper dere stjålet hardware, eller? Hadde jeg visst hvor mange fikk tak i slike PC'er til 5000kr skulle jeg begynt å solgt de til 8000kr Jeg hadde ikke så veldig høye krav da! Det er fullt mulig å lage seg en OK PC til 5 000 kroner, hvertfall hvis man bygger selv. Se forslaget mitt, der kunne jeg gått endel ned i pris ved å kutte ut DVD-brenner og ha billigere harddisk! Dessuten har jeg skjermkort og skjermer fra før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå