Lindquist93 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hva kan dette føre til mtp straff? Hvor mye i bot feks? Er vel ikke noe prikkbelastning angående dette? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det er ingen regler for dette, men hvor du ferdes skal du være forsvarlig skodd. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hvis forholdene tilsier det kan du fint kjøre med sommerdekk nå. Hvis du derimot sladder rundt med slitte dekk når det tilfeldigvis var en liten flekk med slaps eller vann eller is eller hvadetmåttevære kan du ende opp med å få en solid bot. Det kan fremdeles bli veldig kaldt over natten.. Hvorfor ta sjansen? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/dekk/bruk-av-piggdekk/ Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Du skal alltid være skodd etter føre uansett årstid og dato. Sannsynligvis vil du aldri komme i noen form for kontroll. Hvis du derimot skulle være involvert i en ulykker der hvor bremsetrekning er viktig tror jeg du har et dårlig pari. Politiet kan også når som helt felle deg etter veitrafikkloven §3 og beslaglegge førekortet ditt på stedet. Hvis dekkene dine er under 3mm burde du vel kjøpe nye uansett. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor mennesker sparer på de to viktigste sikkerheltstiltakene i en bil når det koster så lite; dekk og bremser. Endret 3. mars 2014 av martin808 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det er ingen regler for dette, men hvor du ferdes skal du være forsvarlig skodd. Feil. Det er regler for min. 3 mm mønsterdybde i vinterperioden, dvs. mellom 1. november og mandag etter 2. påskedag. Boten ligger på 750kr pr. dekk som har for lav mønsterdybde. Det står div. steder at man risikerer å få prikker, men finner ikke noe på vegvesenet eller lovdata om det. 1 Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Takk for svar folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå