Gå til innhold

Noen gode tips til barbering av hodet?


Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg blitt stadig tynnere i håret, og har nå til slutt gått fra å bruke hårtrimmeren til å barbere alt vekk, fordi månen blir så fort synlig. Vikene plager meg ikke, men måne derimot gjør det.

 

Noen som har tips til en effektiv måte å barbere hodet på? Jeg bruker barberskum og høvel, men kutter meg ofte likevel, får rød og irritert hud samt at det klør i skallen etterpå.

 

Bør man bruke en spesiell fuktighetskrem? Og er det en egen måte man kan komme helt ned til huden på? Selv etter barbering ser jeg at det er glattere oppå enn sidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg en gang i blant shaver skallen, bruker jeg først maskin, og så bruker jeg enten Mach 3 eller Fusion + hva jeg måtte ha for hånden av Gilette barberskum/gel, og jeg har aldri kuttet meg.

 

Det er mulig at det ville hjelpe deg å bruke en eller annen form for barberolje som du masserer inn i hårstubbene før du påfører barberskum.

 

Det kan også være at du reagerer på barberskummet. Kanskje du skulle prøvd en tradisjonell barbersåpe / barberkrem, de inneholder gjerne ingredienser som roer ned huden.

 

Barbershop.no har mye interessant innen barberingsprodukter, både oljer, kremer/såper og ellers produkter man påfører etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...