NanoxD Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Må man ha noen grunnlegende kunnskaper for å gå på høgskoler? Jeg tenker kanskje å gå på medieproduksjone til neste år på høgskolen i hedmark. Men jeg har ingen grunnkunnskaper om det, jeg lager film selv der jeg redigerer, filmer og er i filmene. Eller er det slik at de begynner fra start med blanke ark? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 De fleste linjer har jo opptakskrav i form av spesielle fag eller retninger fra vgs Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Noen private høgskoler krever ikke studiekompetanse fra VGS, men alle offentlige gjør det, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Må man ha noen grunnlegende kunnskaper for å gå på høgskoler? Jeg tenker kanskje å gå på medieproduksjone til neste år på høgskolen i hedmark. Men jeg har ingen grunnkunnskaper om det, jeg lager film selv der jeg redigerer, filmer og er i filmene. Eller er det slik at de begynner fra start med blanke ark? Medieproduksjon pleier å ha studiespesialisering som opptakskrav så vidt jeg vet. Sjekk på samordna opptak eller Høyskolen i Hedmark sine hjemmesider Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Eneste du trenger er læringsvilje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Eneste du trenger er læringsvilje. ja, og det rette timeantallet i de riktige fagene... generell studiekompetanse kalles det, og så er det jo opp til hver høyskole/universitet om de vil kreve noe mer ved siden av. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg har alltid innbilt meg at jeg trenger endel kunnskaper siden det er Høgskole og at man lærer seg det grunnlegende på Videregående. Jeg er snart ferdig med VG3 Påbygg og det er det eneste jeg trenger står det på hjemmesiden dems, men jeg klarer fortsatt ikke å få ut av hodet mitt at det er slik. Men takk for svarene jeg fikk, det er greit å vite det:) Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Du har jo fått plenty av kunnskaper i løpet av de 13-14 årene du har tilbragt på skolebenken allerede Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg har alltid innbilt meg at jeg trenger endel kunnskaper siden det er Høgskole og at man lærer seg det grunnlegende på Videregående. Jeg er snart ferdig med VG3 Påbygg og det er det eneste jeg trenger står det på hjemmesiden dems, men jeg klarer fortsatt ikke å få ut av hodet mitt at det er slik. Men takk for svarene jeg fikk, det er greit å vite det:) Realfagene er vel kanskje det du får litt bruk for. Norsk trenger du ikke, historie, samfunnsfag, religion, rett ut! Kanskje bittelitt nyttig i Ex.Phil, men det har man ikke engang på høgskolen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Stort sett er det bare realfag som matte og fysikk som har noen særlig nytteverdi. Resten kommer du bare til å glemme. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Realfagene er vel kanskje det du får litt bruk for. Norsk trenger du ikke, historie, samfunnsfag, religion, rett ut! Kanskje bittelitt nyttig i Ex.Phil, men det har man ikke engang på høgskolen. Tvert om er nok norsk det faget man får bruk for uansett hva man studerer, selv i utlandet. Da tenker jeg så klart ikke på Snorres ættesaga og Peer Gynt, men evnen til å skrive en sammenhengende, ryddig tekst og argumentere for synene sine. På medieproduksjon er det muligens også en fordel å kunne noe om ulike sjangre og litterære virkemidler. 3 Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå