Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt til å kjøpe en trådløs router. Hvis jeg kjøper den og kobler den opp til en gaming pc, vil den da fungere fint eller må jeg ha et abbonement på telenor eller noe sånt. Fint om noen svarte.

Ring til 05000 (Telenor) så får du vite mulighetene.

Lenke til kommentar

Kjøp en ny roruter, logg inn på den i nettleseren og sett den i AP-modus eller disable DHCP.

Sett en kabel fra en av switchportene i gammel router inn i en av switchportene i nye router og vips har du ny router som ikke router. ( Dvs ny wifi-zone og en dyr switch)

Lenke til kommentar

Har internett og router i huset men har tenkt til å få en ny router ute i garasjen. Og jeg lurer på hvordan jeg får internett på den routeren.

Ja var greit å vite.

Da ringer du til Telenor 05000, og oppgraderer nettet litt. Vips får du en ny ruter gratis, og så har du brått to rutere.

Lykke til !!!

Edit:

Man kan ikke kaste en ruter hver gang man må oppgradere fordi datamengdene og trafikken øker. Det er sløsing.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Kjøp en ny roruter, logg inn på den i nettleseren og sett den i AP-modus eller disable DHCP.

Sett en kabel fra en av switchportene i gammel router inn i en av switchportene i nye router og vips har du ny router som ikke router. ( Dvs ny wifi-zone og en dyr switch)

så man trenger ikke noe abbonement?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En router satt opp som et aksesspunkt er en utvidelse av det nettet du har fra før. Du trenger ikke eget abonnement på dette.

Lenke til kommentar

For å få intenett i garasjen, så kobler du nettverket sammen med en Homeplug.

Router----homeplug(hus).............................strømnett.....................homeplug(garasje)-----PC

http://www.multicom.no/Powerline-AV-500-Adapter-Kit-XAVB5201--Bro--Gigabit-LANe-HomePlug-AV-%28HPAV%29e-IEEE-1901--veggpluggbar-%28en-pakke-2-%29-NETGEAR/cat-p/c/p5475954

Har du bare en PC i garasjen, så er dette settet nok. Du bruker da nettverkskabel mellom PC og homeplug, og mellom homeplug og hovedrouter i huset. Skal du ha flere nettforbindelser i garasjen, så kan du bruke en trådløsrouter i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...