AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Har noe jeg vil dele med diskusjon.no, om det bare er for å lette hjertet. Først vil jeg bare beklage for en lang post. Som liten (5-6 år) ble jeg mest sannsynlig utsatt for incest av ei som var barnevakt for meg. Dette er noe som skjedde for ca. 20 år siden, og jeg har aldri fortalt dette til noen andre, men nå begynner jeg å bli lei. Det som skjedde var at hu som passa meg (innbiller meg at hu var 14 - 15 år) hadde kjøpt godteri og tvang meg til å utføre oralsex viss jeg skulle få godteri. Nå skal det sies at jeg ikke er 100% sikker på at dette faktisk skjedde, men er 95% sikker. Saken blir ikke lettere når dette er snakk om tvillingsøsken og jeg aner ikke hvem som passet meg som liten, så å ta ut en anmeldelse er uaktuellt, spesiellt siden jeg ikke er 100% sikker, samtidig som jeg ikke er den hevngjerrige typen, klarer ikke å "hevne meg" mot noen nesten uansett hva de har gjort mot meg som person. Selvom jeg skulle klare å finne ut hvem det er snakk om, kommer jeg til å la saken ligge død. Disse tankene har da ført til en del problemer i oppveksten, bla. sosiale problemer og enkoprese (http://snl.no/enkoprese) fra jeg var 6 år til jeg var 18 år, tror det var mitt rop etter hjelp, noe jeg også fikk i en alder av 11 år da jeg kom i samtale med en institusjon jeg ikke husker navnet på i farta,de hadde ett samarbeid med barneskolen ihvertfall, men de oppfattet nok ikke at det var snakk om enkoprese da det tok meg 4 år til å komme i kontakt med BUPA Tønsberg (Barne og ungdomspsykriatisk avdeling), fikk plass på en av postene dems i 6 mnd etter noen samtaler på poliklinikken dems. Nå i senere tid har jeg hatt noen selvmordstanker (Nei, jeg kommer ikke til å ta livet av meg selv), opplever også noe kalt monofobi, dvs. frykten for å være alene, da jeg nettopp flytta hjemmefra for første gang, får ikke sove om nettene, bare når det er lyst. Kroppen min har jeg latt forfalle hele tiden, bla. ved å spille mye konsoll og dataspill gjennom tidene, dette har da vært min måte å få ut aggresjon på, og en flukt fra virkeligheten. Alt som har sukker i seg er også noe jeg sliter med, drikker lett 1,5 l brus hver dag, pusser sjelden tennene da jeg har gitt faen, hvem faen har bruk for meg liksom? Alle i familien tror jeg bare er lat, noe som jeg også har blitt som følge av livsstilen min, før hendelsen var jeg veldig aktiv, hadde de bare visst hva jeg opplevde. Har også store problemer med damer logisk nok, dvs. jeg klarer å få jentevenner, men ikke mer enn det, det er akkurat som at det stopper opp når jeg blir med en av de hjem, de ytterst få gangene jeg har klart det. Jeg som hadde sett for meg at jeg allerede hadde samboer og kanskje en unge eller to, det er jo så langt ifra sannheten som overhodet mulig. Det jeg har mest lyst til å gjøre er å snakke med en psykolog / terapeut, da må jeg vel gå via fastlegen, ikke sant? I første omgang kommer jeg til å flytte hjem, kommer dog til å få problemer med å forklare hvorfor, ikke akkurat veldig lyst til å forklare det i utgangspunktet, ikke før jeg har snakket med psykolog / terapeut ihvertfall. Noen andre som har opplevd eller kjenner noen som har opplevd incest? Tror det ville hatt en positiv effekt å snakke med noen andre som har opplevd det. Anonymous poster hash: 80edb...94a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Incest er kun imellom nærmeste familiemedlemmer, så hvis du ikke var i familie med vedkommende du mener forgrep seg på deg så har du vært utsatt for et overgrep. Anonymous poster hash: c04e5...e6a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Ettersom overgriper var under den kriminelle lavalder vil nok ikke en siktelse gjøre noe som helst heller. Du kan kanskje få oppreisning fra staten e.l tips om sånne saker bør du nok ta med terapaut eller andre med taushetsplikt. Hvis familien din får vite om det vil de nok ikke se på deg som lat heller? Du bør avgjøre sammen med en sakkyndig om hva du bør foreta deg. Ettersom du var såpass liten da det skjedde, og overgriper også var ung og dum tror jeg ikke det skaper kaos i familien om det blir gjort kjent. Kanskje kan du også gi slipp på følelsene du har ved det og få aksept. Anonymous poster hash: fa461...fff Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 hva med å sende anonyme creepy meldinger til overgriperen din? "jeg vet hva du gjorde mot meg" "det du gjorde mot meg skal aldri glemmes" "en dag vil jeg få min hevn for hva du gjorde mot meg" osv.... Anonymous poster hash: c04e5...e6a 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Akkurat det forslaget velger jeg å ignorere,det er ikke min stil,viss du i det hele tatt var seriøs.Hvordan skal det hjelpe meg på noen måte,jeg får null ut av å plage vedkommende. Anonymous poster hash: 80edb...94a 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Akkurat det forslaget velger jeg å ignorere, det er ikke min stil, Støtter deg der, kjør din egen stil. Folk her har ikke forstått at du ikke søker hevn og straff. Du vil få livet ditt på en annen vei. Du har startet godt ved å erkjenne problemene. Du har rett i at du trenger hjelp fra en psykolog. Tror nok du må innom fastlegen først. Det kan hjelpe å ta en utskrift av innlegget ditt her som du gir fastlegen, så slipper du å si så mye. Innlegget ditt er godt skrevet. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Moderatormelding Et stk. userriøst innlegg av en anonym bruker er slettet. Reaksjon kan tas på PM. Mvh. r2d290 -Moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå