Gå til innhold

Nå kan du oppgradere Galaxy S4-en din

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale noen om å laste ned fra sammobile. For det første ble ikke min telefon en NEE versjon, den ble en ALB versjon ( Vet ikke hva ALB står for). Jeg hadde opprinnelig en TEN versjon Galaxy S4. For det andre så må man laste ned softwaren som sammobile legger ut fra høyst tvilsomme nettsteder. Jeg fikk noe jævla adware som jeg nesten ikke skulle bli kvitt. Jeg husker ikke helt i farta hva dritten het for noe, men den kuppa hele nettleseren min og laga masse krøll. Jeg kan forsikre dere om at jeg var helt klar over hva jeg holder på med når jeg oppdaterer software og for øvrig hardware. Men her ble jeg lurt i fella.

Ikke godt å si hva du har gjort, har lastet ned fra sammobile utallige ganger og aldri vært utfor adware. Alle firmwares de legger ut er offisielle og fra Samsung forøvrig.

Sikker på at du lasta ned NEE og ikke noe annet, det ble sluppet mange S4 firmwares i dag. http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=25946

Når kommer 4.3/4.4 til S4 ACTIVE?? Trodde 4.3 skulle komme i høst, så før jul, nå begynner jeg å tvile på at den i det hele tatt kommer..

Det kommer nok før eller siden, men det viser nok en gang at det lønner seg å kjøpe hovedmodellen hva oppdateringer angår og samsung.

Gjelder bare "gamle" S4 med Snapdragon 600 såvidt jeg kan se, ikke S4 4G+ med Snadragon 800.

Android 4.3 ble lansert for i9506 NEE nylig, tror den kom i går uten at jeg har fulgt nøye med. Den er ikke ute på kies ennå, men som alltid kan du laste den ned fra http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=26191 og flashe via Odin. Det er ikke 4.4, men i det minste en forbedring.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

Dette gjelder som alltid NEE-telefoner.

Så da er det bare å sette seg ned for å vente på at Telenor skal bli ferdig med pakking og testing for sine enheter (TEN).

Ser at du har fått noen stemmer for denne posten, men til opplysning så er det ikke slik det fungerer. Det er tre faktafeil i en setning. 4.4.2 for Telenor-varianten er uansett ikke langt unna.

Lenke til kommentar

Dette gjelder som alltid NEE-telefoner.

Så da er det bare å sette seg ned for å vente på at Telenor skal bli ferdig med pakking og testing for sine enheter (TEN).

Ser at du har fått noen stemmer for denne posten, men til opplysning så er det ikke slik det fungerer. Det er tre faktafeil i en setning. 4.4.2 for Telenor-varianten er uansett ikke langt unna.

Vet ikke hva du mener er feil. Fakta: Oppdateringen som er aktuell her i norden er for CSC=NEE. Andre CSC som TEN er ikke ferdig.

Ved 4.3 oppdateringen spurte jeg Samsung hvor TEN-oppdateringen ble av, og de henviste til Telenor som lager sin pakke som inneholder noen Telenor-apper i tillegg. Telenor svarte ikke på forespørsel, men dagen etter at jeg spurte de var oppdateringen klar.

Hentyder du til ventingen kanskje? Men det er uansett bare en feil, gitt at du ikke gidder å sitte mens du venter...

Om det er feil i det øvrige så er det jo veldig uheldig at jeg spør de som faktisk jobber med dette og lytter til svarene. Det er jo selvsagt feil...

Lenke til kommentar

P-trus: Det var da je oppgraderte til versjon 4.3 at jeg fikk versjon....ALB og ikke NEE. Jeg vet at jeg lastet ned rett versjon for Nordic countries og jeg har oppgradert på rett måte.

Høres ut som om du flashet en Telenor-variant med OXX (som blant annet inneholder NEE).

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du mener er feil.

Ved 4.3 oppdateringen spurte jeg Samsung hvor TEN-oppdateringen ble av, og de henviste til Telenor som lager sin pakke som inneholder noen Telenor-apper i tillegg. Telenor svarte ikke på forespørsel, men dagen etter at jeg spurte de var oppdateringen klar.

Hentyder du til ventingen kanskje? Men det er uansett bare en feil, gitt at du ikke gidder å sitte mens du venter...

1. Det er ikke Telenor som lager "pakken". 2. Det er Samsung (og Google) som tester 3. og godkjenner programvaren. Telenor kommer sikkert med en spesifikasjon. Dersom denne endres mellom oppgraderinger kan det selvsagt ta litt tid.

Dessuten er det haugevis av årsaker, både tekniske, menneskelige og strategiske til at en av variantene kommer først (ikke i samme rekkefølge hver gang nødvendigvis).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

P-trus: Det var da je oppgraderte til versjon 4.3 at jeg fikk versjon....ALB og ikke NEE. Jeg vet at jeg lastet ned rett versjon for Nordic countries og jeg har oppgradert på rett måte.

Høres ut som om du flashet en Telenor-variant med OXX (som blant annet inneholder NEE).

NEI, jeg har flashet med den ordinære versjonen for Nordic countries (NEE). Les hva jeg har skrevet ovenfor. Jeg har ikke flashet med en Telenor (TEN) variant!!!!!!

Lenke til kommentar

1. Det er ikke Telenor som lager "pakken". 2. Det er Samsung (og Google) som tester 3. og godkjenner programvaren. Telenor kommer sikkert med en spesifikasjon. Dersom denne endres mellom oppgraderinger kan det selvsagt ta litt tid.

Telenor godkjenner alle oppgraderinger til TEN noe som tar lenger tid, de sier selv også at de godkjenner oppdateringene. https://www.facebook.com/telenornorge/posts/10151995565154803

Jeg fant ikke igjen posten på samsungs side i farten, men da også 4.3 kom først til NEE var det folk som spurte på samsungs side om den kom til TEN snart og da sa de at de ventet på godkjenning fra telenor.

OEM-testing og godkjenning tar alltid lenger tid, derfor får alltid open europe-variantene oppdateringen før de med OEM-branding.

Lenke til kommentar

Telenor godkjenner alle oppgraderinger til TEN...

OEM-testing og godkjenning tar alltid lenger tid, derfor får alltid open europe-variantene oppdateringen før de med OEM-branding.

La meg si det slik; ved noen instanser og tilfeller er godkjenningen en formalitet, ved andre er den basert på omfattende funksjonell og spec compliance testing.

Angående det siste du skriver, kan man bruke det som en tommelfingerregel, men det finnes unntak, og de er ikke så sjeldne heller. F.eks. fikk Telenor sin S4+ Android 4.3 før den kom til NEE forrige måned.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du mener er feil.

Dessuten er det haugevis av årsaker, både tekniske, menneskelige og strategiske til at en av variantene kommer først (ikke i samme rekkefølge hver gang nødvendigvis).

Det er godt mulig det, men da var det jo grenseløst teit av Samsung å si at Telenor gjør det...

Jeg jobber ikke i verken Samsung, Google eller Telenor, og kan bare forholde meg til det de selv sier...

Lenke til kommentar

Det stemmer nok, det Samsung sier. Hvem som kommer med innvendinger mot en oppdatering (feil som må rettes før programvaren slippes) kan variere fra oppdatering til oppdatering. Det er forståelig at en os-oppdatering krever dypere testing enn små rettelser og naturlig at en operatørvariant har flere involverte parter.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...