AvidGamer Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Ts sier dama dro fra han til fordel for en annen. Det er jo relativt dekkende det. Vi vet jo ikke damas side på hva som har skjedd. Kan jo bedømme at han er/var ekstrem sjallu av en person ettersom han er så opphengt i henne. Ingen damer som liker det. Kan hende han behandlet henne dårlig osv osv. Folk må slutte å forhåndsbedømme hva hu dama har gjørt. Å kalle henne hore osv, er jo helt på tryne. Trådstarter kan ha like mye skyld. Endret 3. mars 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Nå synes jeg vi skal gjøre trådstarter den tjeneste å ikke drive å spekulere i hva dama har tenkt mens de var sammen osv osv. Han har det tungt nok fra før. Står oppi det sjøl, og vet at jeg iallefall ikke ville hørt spekulasjoner. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Og først sier du at han skal glemme henne, deretter at han skal ta hevn? Hva har han å vinne på det? En selvskapt illusjon om at han er bedre enn henne? Ja, hun må glemmes. Det MÅ skje om han skal ha fullt fokus på å virkelig lykkes der han ønsker (om det er å skaffe mer penger, kjøpe seg fet bil eller som mange andre foreslår, som er minst like bra alternativ, å trene). Hevnen oppnås når man selv oppnår suksess. Hevn er ikke målet i seg selv. Godfølelsen det vil se av å heve seg flere hakk over henne er kun en bonus og fremkaller mer avsmak mot jenta, hun blir rett og slett uattraktiv. Dette har han alt å vinne på. Selvskapt illusjon eller ikke, verdien av jenta blir svært mye mindre i hans øyne og følelsene hans (ja, de noe så uforklarlige og til dels ukontrollerte følelsene, som egentlig går an å manipulere) vil dabbe av og forsvinne helt fordi jenta rett og slett er skikkelig uattraktiv i forhold til han. Negative personlighetstrekk eller ikke, det handler jo faktisk om å overleve her i livet. Jeg sier ikke at alle bare skal tenke på seg selv, men selv mener jeg at egen helse og psyke bør være første prioritet før man kan spre videre den positive energien et godt sinn fører med seg. Noe av det verste jeg vet er å møte på mennesker som er så negative og bitre at det føles som at de prøver å dra deg ned sammen med dem ned i gropa. Alle har møtt på slike, enten det er en kollega eller kunde, eller en lærer på skolen eller universitetet. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Vet ikke helt om jeg skal være enig eller uenig... Det er garantert en usunn vei å ta om hele fokuset ditt ligger på å måle deg selv mot andre, men det kan allikevel ligge mye i det Pjuuok sier om at du får mye bedre følelse med deg selv hvis du kan sitte der etter tre år, tenke tilbake og være glad for at det faktisk skjedde siden du har utrettet ting du aldri ville gjort om det ikke hadde skjedd. Derfor synes jeg allikevel det er greit å sette seg personlige mål og løfter selv om skadefryd er utgangspunktet. Jeg har i hvert fall to bekjente og hørt om flere andre som startet og trene og legge om livsstil totalt etter et brudd. Et par har de har på veldig rask tid blitt langt mer "attraktive" både sosialt, og blant det motsatte kjønn. Sorry mac, men sånn er verden. Janteloven gjelder ikke i dag, desverre for de svake. Det beste man kan gjøre er å tilpasse seg den nye verden, ellers så ender man i depresjonsfella som er ganske typisk blant unge i Norge (med NAV og norskt helsevesen og lange prosesser og alt det følger med, i verste fall selvmord). Viktige nøkkelord for å bli trygg på seg selv er selvsikkerhet og selvtillit. Dette er det som bør være målet. Det er lettere sagt enn gjort å oppnå slike mål, og alt er selvfølgelig helt individuelt. For noen så kan det være å hjelpe mange mennesker eller gjøre det godt i et lokalt trossamfunn som er et viktig mål som styrker en (kjenner flere kristne som er på misjonsfriår), for de fleste andre i dag inkludert meg så er det å gjøre det bra økonomisk, trene og kjøpe klær du synes du ser fin ut i, og reise til spennende steder og prøve å leve ut eventyreren og utforskeren i deg som virkelig styrker en. Når jeg leser det jeg selv skriver så føler jeg meg litt "grusom" og materialistisk og overfladisk, men jeg føler det er det enkleste for meg å gjøre for å passe inn i dette samfunnet, både med tanke på relasjoner, venner og jenter. Jeg mistenker at det også er flere som er litt som meg på akkurat det der, men det er alt for lett å være politisk korrekt over et forum eller snakke negativt om dagens samfunn og hvordan det har blitt fordi man ikke klarer å tilpasse seg selv. Jeg føler iallefall at jeg er ærlig. Alt er selvfølgelig individuelt. Kan jo godt hende jeg er helt på jordet og at det bare er jeg som syns at å ha en bra jobb, ha venner jeg virkelig kan ha det artig med, gjøre ting som er Instagram-kult er det som gir sosialverdi, men da fungerer det iallefall for meg. Så får dere dømme meg fordi jeg har det bra sånn som jeg er. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Eg trur du kjem lengre om du klarar å fokusere på deg og ditt liv, utan å samanlikne med alle andre. Dersom ein må få ei kjensle av å ha fått hevn, så er fokus på feil plass. Det er ikkje så lett å gjere på kommando, men noko ein må reflektere over og jobbe med over tid. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Så, dama dro fra meg til fordel for en annen kar i høst etter fire års samboerskap. Det har selvsagt vært en svært tung tid for meg, men den siste tiden har vært bedre, jeg har kommet meg tilbake fullt på jobb, og jeg har startet å dra ut på byen igjen. I går ringte en kompis av meg og fortalte at eksen hadde lagt ut på Facebook (har sletta henne) av at hun og den andre mannen har vært i Malaysia denne uken, og at de giftet seg der. Over 300 likes på bildet. Og vips, så er depresjonene mine tilbake, nå ser jeg ekstremt lite frem til fremtiden. Hvordan kan hun gjøre noe slikt? Gifte seg etter knappe 5 måneder? Hun er 27 år for svarte, og handler slikt? Jeg forstår det ikke. Anonymous poster hash: 847b4...ce2 Det virker veldig rart, at hun plutselig skulle dra fra deg etter å ha vært sammen så lenge.. og gifte seg med en annen nesten rett etterpå. Nå vet ikke jeg noen detaljer, men det kan jo ha noe å gjøre med at du kanskje ikke ville gifte deg etter å ha vært sammen lenge? Muligens hun følte at du kanskje ikke ønsket å være med henne på samme måte.. Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 tenk på at det vel var en grunn til at det gikk til helvete... Var a virkelig så snill/grei/fin ? Var virkelig sex'en så god? Var a smart? Selv har jeg vært igjennom ett vondt brudd, hvor vi begge ble foreldre rett før bruddet... Har tenkt veldig mye på dette, og vært mye alene i ensomheten, mens hun har hatt sønnen vår hele tiden og bestemt det meste.... Og hun søver jo nærmest i skje med den snart ett år gamle sønnen i senga si enda... Jeg tenker sånn: jeg er ensom, og har mistet alt, bortsett fra FRIHETEN. Den får aldri noen tatt fra meg, ikke ekser, og ikke sønnen min. Friheten til å gå en digg tur i skogen, friheten til å glo SÅ MYE JEG VIL på damer uten å få kjeft, friheten til å prompe når jeg vil, friheten til å dra på konsert og fest med kompiser og le meg ihjel av kule ting vi gjør Også har jeg tenkt: bruddet var vondt, men hva mistet jeg, og hva fikk jeg ? Føler du virkelig at du har mistet mer enn det du har fått? Jeg fikk god erfaring med kjerring og god livserfaring, det fikk sikkert du og. Utnytt det til å skaffe deg kjæreste på nytt! Jeg veit jeg har krutt i tønna og kan smelle damer på tjukka - du veit at du har hatt og kan få kjæreste om igjen! Begge deler hjelper på selvtilliten! Og jeg føler at dama jeg mista, ikke på langt nær var så smart og "god" å være med som jeg trodde. En partner med noe oppi huet er gull verdt - en fin fasade har jeg (og sikkert du) blitt flinkere til å gjennomskue. Pene damer er greit nok - intelligente damer er GULL verdt, og verdt å samle på. I tunge stunder, kan du ringe folk, lese bøker og besøke venner. Selv har jeg MED VILJE gått på jobb hver jævla dag, fordi å sitte hjemme og sutre, hjelper ikke. Og jeg har fått verdifull støtte av kollegaer også. Så jobb er viktig. Trening er også viktig. Husker ifjor høst, satt jeg på jobb og nesten grein. Dro ut og løp en laaang tur i skogen, alt bedre med en gang. Frigjør endorfiner/lykkestoffer i hjernen. (Folk som bor i nærheten av oslo området kan sende meg PM også om dem får behov for å prate/ ut på byen. ) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Hun er en bitch som du knulla i fire år, beste hevnen er hvis du møter typen hennes og minner han på det Anonymous poster hash: 46b82...7a0 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Dersom en eks gifter seg på din bursdag, er det også ille. Men du må dessverre forvente at det skjer noe, folk flytter gjerne raskt sammen nutildags. Som andre skriver, er det ikke sikkert det blir et lykkelig ekteskap. Årsaken til et raskt ekteskap kan være graviditet, eller det kan være utålmodighet, eller det kan være at den ene parten trenger oppholdstillatelse. Noen legger stor vekt på å gifte seg innen de blir 30 år. Du får bare kjempe deg gjennom dagene, etter hvert vil det bli litt bedre. Tenk på alt hva folk opplever av å bli dumpet på tvilsomme måter. Folk blir dumpet via sms, på en romantisk ferietur, eksen gifter seg på bursdagen deres, osv. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hva skal du gråte nå? Du elsker hun sikkert fortsatt. Du kan ikke tro at du mistet hun, du var sammen med henne så lenge i så mange år, tror du ikke noen jenter vil noe mer en bare å være samboer. 27 år, syns det er veldig sent for ei kvinne å gifte seg. Hun er heldig hun fant noen til slutt. 4 år det er lenge, hun mistet sikkert følelsene for deg, hvem vet. Hun elsker deg ikke lenger, at hun giftet seg etter 5 mnd viser bare at han hadde noe du ikke hadde. Slutt å se på facebook bilder og prøv å glem hun. Jeg skjønner at det er vanskelig. men fokuser heller på andre damer, da glemmer du hun. Har du tenkt på noen ganger hvorfor det ble slutt? Kan ikke ha vært på grunn av bare en årsak. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Nesten så denne passer inn i tråden: (For uinnvidde så er Scotty kjæresten til Fiona) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå