Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen har giftet seg.

Anbefalte innlegg

Så, dama dro fra meg til fordel for en annen kar i høst etter fire års samboerskap. Det har selvsagt vært en svært tung tid for meg, men den siste tiden har vært bedre, jeg har kommet meg tilbake fullt på jobb, og jeg har startet å dra ut på byen igjen. I går ringte en kompis av meg og fortalte at eksen hadde lagt ut på Facebook (har sletta henne) av at hun og den andre mannen har vært i Malaysia denne uken, og at de giftet seg der. Over 300 likes på bildet.

Og vips, så er depresjonene mine tilbake, nå ser jeg ekstremt lite frem til fremtiden. Hvordan kan hun gjøre noe slikt? Gifte seg etter knappe 5 måneder? Hun er 27 år for svarte, og handler slikt? Jeg forstår det ikke.

Anonymous poster hash: 847b4...ce2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og forresten, drit i å "stalke" eksen din på Facebook og sosiale medier(!!!). Dette er et vanvittig farlig anker, som i mitt tilfelle drøyet tiden enormt. Når jeg droppet dette så gikk det bare et halvt års tid fra jeg gikk til å tenke på henne hele tiden, til å aldri tenke på henne.

• Liker 7
Lenke til kommentar

@Pjuuk: Det er selvsagt lov å unne seg litt skadefryd dersom en ser at det går dårlig med en eks fra et stygt brudd, men å måle sin egen suksess opp mot andres ulykke vil jeg ikke si er et spesielt godt råd. Det vitner om smålighet, sjalusi og arroganse. Tre ting som ikke kan sies å være spesielt positive personlighetstrekk. Og først sier du at han skal glemme henne, deretter at han skal ta hevn? Hva har han å vinne på det? En selvskapt illusjon om at han er bedre enn henne?

Nei. Veien tilbake er kortere for de som klarer å fokusere energien sin på ting som er nyttige for seg selv og sitt liv. Vær lei deg for at det er slutt, tilgi henne for bruddet og ønsk henne alt hell og lykke videre i livet og fokuser heller på det som har noe å si for deg. Bruk venner og familie til å få i gang en positiv tankegang og se fremover i livet. Sett deg mål som bidrar til at du føler deg bedre og oppnår ambisjonene dine, men for alle del ikke mål deg opp mot eksen og hva hun eventuelt finner på. Tenk også litt på hvorfor hun forlot deg. Kanskje det er ting ved din egen personlighet du kan forbedre? Man blir fort blind av et brudd og det er lett å legge skylden på motparten for sin egen utilstrekkelighet.

Lenke til kommentar

@Pjuuk: Det er selvsagt lov å unne seg litt skadefryd dersom en ser at det går dårlig med en eks fra et stygt brudd, men å måle sin egen suksess opp mot andres ulykke vil jeg ikke si er et spesielt godt råd. Det vitner om smålighet, sjalusi og arroganse. Tre ting som ikke kan sies å være spesielt positive personlighetstrekk. Og først sier du at han skal glemme henne, deretter at han skal ta hevn? Hva har han å vinne på det? En selvskapt illusjon om at han er bedre enn henne?

Nei. Veien tilbake er kortere for de som klarer å fokusere energien sin på ting som er nyttige for seg selv og sitt liv. Vær lei deg for at det er slutt, tilgi henne for bruddet og ønsk henne alt hell og lykke videre i livet og fokuser heller på det som har noe å si for deg. Bruk venner og familie til å få i gang en positiv tankegang og se fremover i livet. Sett deg mål som bidrar til at du føler deg bedre og oppnår ambisjonene dine, men for alle del ikke mål deg opp mot eksen og hva hun eventuelt finner på. Tenk også litt på hvorfor hun forlot deg. Kanskje det er ting ved din egen personlighet du kan forbedre? Man blir fort blind av et brudd og det er lett å legge skylden på motparten for sin egen utilstrekkelighet.

Vet ikke helt om jeg skal være enig eller uenig... Det er garantert en usunn vei å ta om hele fokuset ditt ligger på å måle deg selv mot andre, men det kan allikevel ligge mye i det Pjuuok sier om at du får mye bedre følelse med deg selv hvis du kan sitte der etter tre år, tenke tilbake og være glad for at det faktisk skjedde siden du har utrettet ting du aldri ville gjort om det ikke hadde skjedd. Derfor synes jeg allikevel det er greit å sette seg personlige mål og løfter selv om skadefryd er utgangspunktet.

Jeg har i hvert fall to bekjente og hørt om flere andre som startet og trene og legge om livsstil totalt etter et brudd. Et par har de har på veldig rask tid blitt langt mer "attraktive" både sosialt, og blant det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar

Vi har bare en side av dette. Vi vet ikke hva som lå bak atd et ble slutt. Det var nok mer enn at hun bare kjedet seg og så en ny fyr, vil jeg tro. Har forståelse for at det suger for ts, men det er alltid to sider av en sak og vi får oftest bare høre ene.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler med TS. Har opplevd at kjerringa stakk av med en kollega av meg på jobbfest. Og vi har barn sammen... Noen er bare rasshøl. Men siden hu gjorde det mot meg så gjør a det vel med den nye typen. Det er en liten trøst oppi det. Bare å heve deg over det. Bare å PM meg om du vil ta en øl og få tankene på noe annet. I'm in!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...