Gå til innhold

Overkloking av Radeon 9600pro

AW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Overklokking er individuellt, men hovedsaklig så går det sånn: Klokk til det låser seg...., så trekker du deg litt tilbake. Kjør så en haug med tester for å finn ut at det er stabilt. Er det det, så har du funnet frekvensen for DITT kort.

Er litt interresert i dette kortet selv ettersom jeg kjøpte det selv i dag. Er det noen som har moddet på det? Litt kjøleribber her og der eller noe?

Noen som vet om det går ann å gjøre noe "GØY" med kortet? Noen som har prøvd ekstra kjøling? .. og har en URL eller noe til en side med bilder?

Lenke til kommentar

mener å huske at man får det til 500/380 eller noe, men les nedover. Det er et par posterpå denne og neste side som tar det for seg i detalj.

Rakk aldri å klokke, eller montere for den saks skyld, mitt 9600pro før jeg fikk det for meg at jeg måtte ha 9800pro :green:

Lenke til kommentar

Coren klarer stortsett rundt 500 mhz på dette kortet og minnet mellom 330 og 350 mhz. Er mulig det går ann å presse minnet høyere med bedre kjøling, minnets spesifikasjoner tilsier imidlertid at skal klare 350 mhz. I praksis henger nok ting litt annerledes sammen. Uansett, dette kortet overklokker relativt bra og er sånnsett et greit kjøp i det aktuelle prisskiktet.

Lenke til kommentar
forresten... har tenkt å kjøpe meg ny vifte og ribber til minnet på mitt radeon 9600 pro. Har dere noen anbefalinger?

vil helst kjøpe ifra microplex, og egne erfaringer er toppers :)

Denne kan anbefales http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1655 og disse http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=CRCU01E1 på minne på baksiden av kortet. Kjenner flere som har dette på skjermkortet, både ATI og Nvidia kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...