AW Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er det noen som har no info på hvor høyt det er trygt klokke opp ATi Radeon 9600 Pro Atlantis "Fireblade" ? P.S takker for all hjelp Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vel... Overklokking er individuellt, men hovedsaklig så går det sånn: Klokk til det låser seg...., så trekker du deg litt tilbake. Kjør så en haug med tester for å finn ut at det er stabilt. Er det det, så har du funnet frekvensen for DITT kort. Er litt interresert i dette kortet selv ettersom jeg kjøpte det selv i dag. Er det noen som har moddet på det? Litt kjøleribber her og der eller noe? Noen som vet om det går ann å gjøre noe "GØY" med kortet? Noen som har prøvd ekstra kjøling? .. og har en URL eller noe til en side med bilder? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 mener å huske at man får det til 500/380 eller noe, men les nedover. Det er et par posterpå denne og neste side som tar det for seg i detalj. Rakk aldri å klokke, eller montere for den saks skyld, mitt 9600pro før jeg fikk det for meg at jeg måtte ha 9800pro Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Coren klarer stortsett rundt 500 mhz på dette kortet og minnet mellom 330 og 350 mhz. Er mulig det går ann å presse minnet høyere med bedre kjøling, minnets spesifikasjoner tilsier imidlertid at skal klare 350 mhz. I praksis henger nok ting litt annerledes sammen. Uansett, dette kortet overklokker relativt bra og er sånnsett et greit kjøp i det aktuelle prisskiktet. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ang minnet: Er det her snakk om rundt ddr330, altså effektivt 660? Powerstrip satte minnet mitt til ddr200, altså effektivt 400mhz. Lenke til kommentar
wonka Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 hvilket program er best å brukte til overklokking av et radeon 9600 pro? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Rage3D Tweak v3.9! På mitt 9600 Pro klarer jeg 504MHz på core og 346MHz(692) på minnet. Lenke til kommentar
wonka Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 forresten... har tenkt å kjøpe meg ny vifte og ribber til minnet på mitt radeon 9600 pro. Har dere noen anbefalinger? vil helst kjøpe ifra microplex, og egne erfaringer er toppers Lenke til kommentar
southhome Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 forresten... har tenkt å kjøpe meg ny vifte og ribber til minnet på mitt radeon 9600 pro. Har dere noen anbefalinger?vil helst kjøpe ifra microplex, og egne erfaringer er toppers Denne kan anbefales http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1655 og disse http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=CRCU01E1 på minne på baksiden av kortet. Kjenner flere som har dette på skjermkortet, både ATI og Nvidia kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå